Lördagsbilder



Äntligen kan man få lägga upp bilder från lördagen! P.S. Det finns fler D.S.


Lördag

En ännu lyckad lördag, förutom att Frölunda förlorade och man fick en farsa som gick och surade på det resten av helgen.. Men men, polarna och jag gick ner till rummet och lirade tv-spel istället. Mario Kart såklart, behöver väl inte säga hur det gick? ;-) Därefter blev det Flatout 2 och det är sjukt vad man kan skratta mycket åt en gubbe som flyger ur bilen för att komma så nära mitten som möjligt .. på en curlingtavla! Glyymt !

Dagen gick och alkohol användes friskt, i alla fall från min del .. eller ja, inte överdrivet mycket, men tillräckligt för att man skulle kunna vakna piggt nästa morgon =). Ska ta upp lite bilder med, men det gör jag nog imorgon. Måste ju välja ut de bästa, eller hur Frasse? ;-)

Köpt en ny ps2a med, för de som undrar. En härlig slimmad PsTwo som den så vackert heter. Chippad såklart. Passade på att köpa en ny multitap och en trådlös handkontroll med.

More Tomorrow .. and pics ;-)

Fredag kväll - Natt - Sova snart

Så, ännu en vecka borta ur ens liv. Sjukt fort vad tiden går egentligen, 20  år, 7 månader och mellan 1-7 dagar har man nu levt sitt liv. Jaja, det är inte så att det går att ändra på precis "If i could turn back time" som Cher sjöng för ett tag sedan + säkert en del på karaokebarer och liknande men nog om det.

Har även märkt hur mycket jag lyssnar på Gavin Degraw "at the moment", men måste säga att hans texter är helt underbara! De har betytt mycket för mig det senaste året hur skumt det än låter. Om jag kunde s skulle jag tacka honom utan att egentligen veta varför.

Sedan har jag även hittat en så kallad "Konspirationsteori" på 9/11, alla vet förhoppningvis vad jag talar om. Om inte så tycker jag ni ska läsa tidningarna från den 12 och 13 september 2001;

1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin
Towers 1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver

5) New York är den 11:te staten

6) Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)

7) Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65
passagerare
(6+ 5 =11)

8) Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 +
1 +1=11)

9) Som du kanske känner till är "US emergency services"
telefonnummer 911 ( 9 + 1 + 1=11)

10) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11)

11) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4= 11)

12) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 +4 =11)

13) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers
tragedien.

Det mest kända symbol från USA, efter Stars
& Stripes, är örnen.

Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome
Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands
of Allah and
while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there
was peace."
Det är alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

Öppna Microsoft Word och gör följande:

1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första
flygplanet som flög in i Twin Towers.

2. Markera Q33 NY

3. Ändra storleken till 48

4. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)
Creepy huh?
Well well, nog med "chitt-chatt", time for bed for me, big day tomorrow.

Ha de gôtt!

/Chrille

Lördag - Mario Kart

Så .. ännu en turnering avklarad och vunnen såklart ;-) Men eftersom mitt minne sviker mig (borde skriva dagen efter) Så tyvärr så är det "bara" bilder som kommer upp idag, som egentligen borde varit uppe i söndags. Skärpning!

(Mer bilder kommer, server seg)

102877-7
En av Frasses segrar .. men måste ju ge med sig lite ;-)

102877-6
Tobbe "hardconcentration" med ett ansträngande leende

Huxley Game, Massively Multiplayer Online First Person Shooter Game, MMOFPS

Nästa online spel att införskaffa kanske?

Huxley Game, Massively Multiplayer Online First Person Shooter Game, MMOFPS

Lördag - Kräftskiva

Usch va kräftor är gott!! I alla fall de som jag käkade i lördag, fy fasen va goda de va =D .. dyra dock men det var det värt! Lätt! Senare på kvällen blev det lite kortspel och Pictionary samt Charader faktiskt. Däremot var jag så trött denna kväll så det var inte klokt,. Lyckades dock pina mig till två xD

Hmm .. finns inte så mycket mer att säga, tyvärr gott folk men jag är talfattig idag....

/Chrille

Fredag

Dagen började med att jag inte mådde så bra faktiskt. Men väl i skolan så bättrade jag mig =). Senare på kvällen så skulle vi ut på stan, jag, Ola, Jonas och Frasse. Dock blev det förseningar från Frasse (moahaha) så det blev lite senare än väntat. 99:an först sedan till Parklane. Hände väl egentligen inte så mycket, mer än att jag fick ett nytt smeknamn som jag inte kommer ihåg nu och att det var trevligt att träffa nya söta (=P) flickansikten, lltid lika trevlig =).

Dagen slutade med att jag och Frasse kom hem till mig vid 3 ungefär, lite över. Båda var nååågot trötta så lite sängsnack sedan sov vi, i alla fall jag, skönt.



Forum

Halli hallå mina favoritbloggläsare (långt ord). Hittade efter stor efterforskning ett gammalt forum om spel som jag har glömt bort .. förmodligen för att medlemmarna inte överstred mina förväntningar. Men där kommer ju ni in, eller hur? ;-) Kommer lägga till denna länken i just "Länkar" så ta för er =)

http://chrilleel.10.forumer.com

Deltagare i Mario Kart 64 (förutom jag då)

Victor
Victor

Tobbe .. ehm .. ja xD
Tobbe

Frasse i en underbart perspektiv ;-)
Frasse

En härlig lördag!

Tack alla som var medverkande denna lördag! Samt att härskaren i Mario Kart fortfarande står på toppen ;-) =).

Dock så ska denna bloggen inte vara något speciellt eftersom den egentligen skulle ha skrivits i söndags så minnena är inte många =P

Men ett minne är i alla fall när Tobbe hade åkt och jag och Frasse skulle ta en promenad för att tillfriskna lite. Det var lite smått regnigt, eller ska man säga dugg? så vi tog varsitt paraply och begav oss ut på färden. Dock efter halva promenaden möts vi av ett sjudundrades regnväder. Mer än vad det regnade innan alltså, regnet kom när vi började gå, men förvärrades som sagt till ett "se 10 meter fram" väder, komiskt ändå. Gatorna fullkomligt översvämdes med vatten och i skorna bildades det pölar eller ska jag säga swimmingpooler. Trots att mina skor var ett par gympaskor och Frasses ett par så kallade "Sneakers"? (rätta mig om jag har fel), så var mina fötter blötare till en början. Men allt eftersom vi gick så jörde man underliga ljud från Frasses fötter, ni kan nog gissa själva =)

Men som sagt, detta måste ju göras om någon gång =) Kul som attan ^^

Ha det bäst alla!!!

/Chrille

United 93

Ojojoj .. har alltid varit fascinerad av sådana här filmer, verklighetsskildringar alltså. Filmen handlar om just "Flight United 93" den 11 september 2001. Men inte om det första eller andra planet som kraschar i World Trade Center, inte heller det som flyger rätt in i Pentagon, utan det som störtade i (osäker) Pennsylvania. Det "misslyckade" försöket till terrorism helt enkelt, eller ska jag säga modiga amerikanare som försöker ta tillbaka planet efter det att båda piloterna har blivit knivhuggna. STRONGT!

Nu ska jag kanske inte berätta för mycket, men det är otroligt frestande eftersom de flesta som har upplevt "9/11" vet ju vad som hände så man tror sig veta allt som hände bara genom att se på nyheterna. Så snälla, ni som gillar historiska(?) och faktiskt tragiska realistiska filmer, se denna, den är skitbra!

Eftersom jag nog kommer att se fler filmer får jag väl sätta betyg på denna, tänk på att betyget är för den schanger filmen är i, i detta fall .. hmm .. Reality?

8/10

/Chrille