Gott nytt år!

Tiden har gått fort den här veckan och jag har itne sagt så mycket här på denna tid, men jag önskar alla en god fortsättning på det nya året ! =)

Jul

Hopp hopp. Julen börjar närma sig, är väl lite och ta i eftersom det bara är 2 dagar kvar och att man kanske ser hela december som jul, men men. Har egentligen inte så mycket att säga mer än GOD JUL ! Behöver inte säga Gott nytt  än eftersom jag säkerligen kommer skriva innan det =)

HA DET GÖTT ALLIHOPA !

 
Min topplista som spelas i Winamp just nu =)
Lyssnar såklart inte bara på dessa, de är de som
ha spelats mest =)

Major! (Finally!)

Så, efter en dags arbete så kan man kanske komma med den dära stora uppdaterningen (kommer säker inte bli så stor bara för det), vad har man då gjort det senaste? Hmm, nja inte så speciellt mycket emn jag ska försöka göra det bästa av situationen. Kan väl börja med idag då, jobbade, faktiskt, för första gången på riktigt länge kände man att man levde. Mina fötter lever i en annan värld just nu eftersom de har tagit "stryk" från dagens arbete på Corporate Express, detta efter att ha stått/gått/sprungit hela dagen med att hjälpa till med diverse saker. Men jag är glad av att i alla fall någon va glad att jag var där, Christian hade äntligen någon att prata med och vi skojade friskt med de andra på företaget, det var kuligt och att vi i stundens allvar faktiskt tog allt med ett glatt leende så var detta en av mina roligaste och bästa arbetsdagar, inte ofta jag har så kul där men sådana här dagar som idag så vill man tillbaka och det är ju bra, tjäna massa pengar är ju alltid trevligt. har jobb veckan ut, till fredag då alltså, men min chef var förvånad att jag ens kom idag då hon inte komemr ihåg att jag och jag har kommit överens om det, så egentligen vet jag inte om jag ska jobba på torsdag och fredag tyvärr, men man kan ju alltid hoppas =) En till rolig grej var när jag och Christian var ute på lagret och hörde ett konstigt tjut utanför lagerdörren "Ett övertänt barn" sa Christian medans vi öppnade dörren. Utanför på andra sidan gatan stod en snubbe med nått trevligt elverktyg och lät som jag vet inte vad .. ett övertänt barn kanske? har inte hört något sådant innan så det kan det ju vara. Apropå elverktyg, kul att inte behöva skruva skruvar själv! Haha. Första gången på länge jag har lyssnat på radio med, för er som inte vet  så är radio inte riktigt min grej =)

Den 8-9 December så var man i alla fall hemma hos Tobbe och spelade Nintendo Wii och vi är nu varandras källor till två olika tv-spelssystem eftersom jag i fredags bytte till mig ett Xbox 360 mot mitt PSP och lite pengar, det var snajsigt och det tackar jag Mathias för, är väldigt nöjd =) Men för att inte komma ifrån ämnet, 8-9 December, Nintedo Wii, Tobbes lägenhet, "Wii-LAN" helt enkelt. Kul var det i alla fall, finns egentligen inte ord mer än att jag säger att man åtminstonde bör prova det =) Men en Wii kommer inte att finnas i mitt hus (om man inte får det i julklapp då) The Xbox 360 is here to stay.


Some pictures from that weekend =)

Jaja, lördagen den helgen var det slut med Wii i alla fall och jag och Tobbe drog hem till mig, dock hade Tobbe fått ett fnatt och kunde inte sluta skratta, "Räcker jag ser dig så börjar jag ju" säger han till mig, "Jaha? Vad gör du här då?" frågade jag tillbaka, han hade inget bra svar på det och kvällen fortskred med att jag småretade honom för att fortsätta skratta (och det funkade ;-) ), han kunde helt enkelt inte sluta. Den kvällen gick jag och la mig runt 04:30 tror jag och innan jag ramlade i sängen (full) så gick jag in på diverse communities och la ett väg ett pm eller två (komemr inte ihåg så väl =) ) och pratade med Frass en stund, han var i V-vik i alla fall, det kommer jag ihåg!

Dagen efter var man väl inte den piggaste på hela jorden, men den skulle ju inte användas mer än till Premier Leage och chips, inte så seriöst må hända, men det får man ta en dag som den, inte bakfull men väldigt trött, sov "bara" 4-5 timmar då, det var inte så mysigt. Men vecka därefter flöt på som smör, en väldigt lugn sådan i skolan och inte alls mycket att göra, pluggade mest till det Nationella provet i Matematik B i måndags. Det roligaste den vecka var nog att jag hämtade min blivande  "Maskot" nämligen min nya maskin Xbox 360, yay! =) Detta gjorde vi hos Mathias och såg även på när han helt intensivt spelade Guitar Hero 2. Spelat en del på 360:n i helgen må jag säga. Tobbe var här dessutom (igen, ger du dig aldrig?) och vi hade dessutom julshoppat på dagen, eller ja, köpte ingen julklapp p.g.a pengabrist tyvärr, men det kommer det med. Så .. kvällen gynnas och det var nog inte den bästa "tv-spelskvällen" men inte heller helt dålig. Lite äderlig Mario Kart 64 och kvällen var räddad, tv-spelsskadad = ja, men det får man leva med =) Har ju alltid vart kär i tv-spel, men det tar vi någon annan gång tycker jag.


My newest friend !
Så, har inget mer att säga egentligen mer än att jag lyckades bra på provet igår då =) Samt att jag faktiskt var ute med morsan på stan och handlade julklappar, det var roligt med. Nu ska jag upp och kolla på hockey, Frölunda - Linköping.

Förlåt att det inte blev längre ;-)

Minor ..

Det efterlängtade (?) långa inlägget får vänta till imorgon, jag skulle ju ha skrivit det idag egentligen men andra saker dök upp, saker som jag skriver om imorgon ;-)

USCH !

"Uppdatering - Minne till databasservern" säger de här på servern. Blä .. har inte kunnat skriva någt på flera dagar. Har velat göra det så mycket, men nu har jag ingen större lust, får komma igen på söndag då jag ska göra en rejäl uppdatering .. (härma Frasse kanske? ;-)) om vad som har hänt och vad som kommer att hända.

Ha det götteligott så länge!

KRAMAR ! .. eller nått

Heroes

Serie som film, film som serie eller hur? Serie är ju bara en förlängd (ordentlig sådan med) form av en film med olika "kapitel" i, förutom möjligen deckarserier som "Mordkommissionen" som avslutar efter varje avsnitt.

Men "Heroes" som sagt, har nu sett 5 avsnitt och den blir bara bättre och bättre. Kan nog vara för att "Hiro Nakamura"(
Masi Oka ) och "Ando Masahashi" ( James Kyson Lee ) för tillfället håller serien i flöde med sina konstiga handlingar, till exempel som att stanna tiden och fuska i roulette genom att lägga kulan där man har lagt sina satsningar (detta i brist på pengar eftersom Ando har varit lite för ivrig när de har kommit till Las Vegas). De beter sig som om det vore en serietidning och deras japanska språk gör det inte helelr tråkigare, har fan aldrig skrattat så åt japaner förut. Men att även följa spänningen hos "Mohinder Suresh" ( Sendhil Ramamurthy ) när han försöker lösa mysteriet om hans fars död och "de utvalda" när han vet att han ständigt är bevakad eller den söta "Claire Bennett" ( Hayden Panettiere ) ( i cheerleaderdräkt ;-) som alltid lyckats att inte skada sig, även bröderna "Petrelli" är sköna att åka med när de håller sin hemliget (som jag vet vad det är). Mer underliga personer finns självklart men det är upp till er att upptäcka tycker jag. Serien är helt klart värd att se (speciellt japanerna) so go for it ya'll !

http://www.imdb.com/title/tt0813715/

102877-25

Äntligen!

Så, efter över en veckas "inget kul" så kan jag kanske skriva om något. Om det kommer/är intressant vet jag inte. Men jag kan väl börja med vad jag gjorde i helgen. Fredag - en dag som alla andri i veckan förutom att morsan var ute och lillsyrran hos en kompis, så grabbkväll tänkte jag och pappa, men icke familjen "Tykon" aka min större systers familj ringde och sa att de kommer. So, bye bye good and calm evening! Efter att de har åkt vid nio så åt vi, jag pappa och Ola alltså. Revben med fralla och potatissallad, mumsigt! Efter detta så var det en ny serie på gång, Heroes, bra men skum serie värd att kolla vidare på (måste kolla på Supernatrual med (-.-) ).

Lördag då och precis som förra lördagen som jag inte har skrivit om så var man hemma, med Tobbe, med Ola och familjen. Men denna gång var det vi som lagade mat, spagetti med köttfärssås blev det. Enkelt kanske? Ja, men det blev j*vligt gott, fattades bara champinjoner .. suck. Efter detta så kikade vi lite på "Lilla Melodifestivalen" var för trött för att göra något annat. Efter det vet jag inte vad som hände riktigt, var väl för trött för att komma ihåg tror jag. Kollade i alla fall på "Undercover Brother", kul film, Michael Jackson med "Beat it " med (^^,). Efter film var det nervarvning och hemskickning av Tobbe, Ola hade gått tidigare, sedan läggdags.

Söndag då, haha, börjar likna Berts dagbok, jaja. Som sagt, söndag. Var väl inte så mycket som hände egentligen. Victor kom vid hal åtta tror jag. Vi spelade lite Killzone. Två matcher, första vann jag "man mot man" med 10 - 0, börja träna Victor? Andra matchen var i Team. Vi körde i 15 minuter och poängen blev otroligt nog 104 - 104, det var kul, inte ofta det blir jämnt med höga siffror.

Ska komma på någon tanke/fundering att ta upp med, men känns som om mina sådana är rätt så löjligt för tillfället så vi hoppar det idag :-)

Hejdå