Dagens låt: Neverstore - Shut Up

Bara för att den är speciell


Hej å hallå!

.. alla glada. Hoppas allt är väl med er i era stugor så här i snövädret. själv så sitter man med dålig mage. Men det är jag det. Sitter just nu febrilt med den recension jag har utlovat till folket, samtidigt som Neverstores platta 'Heroes Wanted* "snurrar" i datorn för fulla muggar, ska bli enormt kul att se dem live, igen.

Tänker inte skriva så mycket mer här, var mest bara för att tänka på annat en stund, medans man skriver för fulla muggar.

Livet är grymt roligt att leva nu!

Dagens låt: Foo Fighters - Home

Himla mysig låt!


Dagens låt: All Ends - Wasting Life

En liten utstickare. Albumet 'All Ends' är hyffsat bra och de har tydligen slått igenom stort i Japan, ovanligt. *Ironi* Bandet är från Göteborg och spelar nått som man kan kalla "melodisk metall". Helt okej musik.



Dagens låt: 30 Seconds To Mars - The Kill

Vet inte om jag har nämnt dessa innan men de är i så fall värda att nämnas igen. enligt mig grymt bra akustiskt framträdande av The Kill som även original är riktigt bra.


dagsläge

Ja så här mitt i veckan tänkte jag att det vore fint med att berätta dagsläget i mitt något enformiga liv. Problemet som jag hade i helgen, det jag skrev om, har löst sig och har Anna att tacka för detta. Hon tror nog att hon inte gjorde inte så mycket. Men det Du gjorde räckte. Tack!

Med det sagt så kan jag också säga att det snart kommer en ny spelrecension. Säger inte på vad eftersom det förhöjer oftast förväntningar då. Vill inte ha någon press på mig, som vi vet från en viss annan recension som jag inte ens behöver ta upp. Men nu har ni något att se fram emot. Annars flyter det enformiga på som vanligt och ska imorgon ner till arbetsförmedlingen om det intresserar någon.

"Musiken då? Du som är så bra på att hitta ny musik". Detta kom från en anonym på msn för några dagar sedan, då denna alttid brukade få musik från mig när jag höll på som mest. Detta har, tyvärr, avtagit lite grann då jag inte har organiserat mappar och filer i datorn och därav inte lyssnat på det eftersom de ligger i fel mapp. Dålig bortförklaring? Live whth it! Men det är sagt och gjort nu, så nu kan det hända att jag pluppar iväg något till någon någon gång. Var bara tvungen.

Ja vad finns det att säga mer. Hm, jo, senaste veckan har jag faktiskt ansträngt mig att spela gitarr och börjar nu på häng på det här med att flytta fingrarna Mellan ackorden. Att sätta mina långa fingrar på rätt band och sträng har inte vart några problem. Det är som sagt när man ska flytta runt de jäklarna på halsen som det uppstod smärre irritationer över att de inte lydde. Men nu så har man ju då kommit igång med det och fingerfärdigheten har ökat och musik börjar bildas. Dock i mycket liten form.

Det var nog allt jag ville ha sagt för stunden, ha de tills nästa inlägg kommer. Vilket är ganska snart, typ efter min frukost.

P.S. Neverstore om 2 veckor idag D.S.

Tillägg: Vile även tacka alla som läser bloggen! Börjar bli höga siffror nu. Synd att inte lika många hör av sig :)

Freeeze


http://view.break.com/445525 - Watch more free videos

kan inte

Nä, jag kan inte släppa det som jag har skrivit innan. Kan inte verkligen. Jag har släppt drypiga kommentare på Frasses blogg som om det är hans fel, men det är det inte. ABSOLUT inte! Detta irriterar mig mer än allt annat just nu.

Nu är jag sådär jävla osäker igen .....

So many things that has to be spoken

Please dont go down a road that I can't follow!

lost

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Tider och människor förändras antar jag, vilket är synd. Att folk plötsligt ska ändra beteende som inte passar dem... Nä, det funkar inte för mig. Tycker bara man spelar en roll, vilket syns så tydligt, så ytligt. Som sagt det är synd.

Men jag kan ju inte göra något, det är ju dennes val. Vill ju berätta sanningen, jag är ju sådan. Men detta vet jag inte om det är så bra att säga, så är det.

Hata detta!

People I've loved
I have no regrets
Some I remember
Some I forget

Tappat speed

Ja det var väldigt vad jag har tappat nu. Inte bra detta, men jag lovar att "Dagens låt" och allt annat smått och gott kommer att fortsätta. har nästan fått lust att börja skriva här igen. Så ni som tycker att det inte händer något, this ones for you.

Som bekant så hade min syster fest igår, festen gick fint utan att man behövde ingripa med något så den flöt på bra. behöver inte ta upp så mycket om detta, är ju trots allt hennes kväll.

Annars var det ju hockey där Frölunda spelade och vann med 3-1 över Södertälje. Bra/dåligt spel. Inget som tod ut precis.

men nu ska jag nog kolla och fundera över vad jag ska skriva om här senare, blir ganska kort här nu som ni ser. Har liksom inte så mycket att säga.

Ciao

Dilemma

Idag ska jag och Ola på hockey. Bara det att vi har 4 biljetter över som inte är tagna, eller jo förresten, Frass också ^^. Så 3 då. Men annars så är alla inte upptagna, just idag liksom ...

Dagens Låt: Jimmy Eat World - Always Be



Plötsligt hände det

Idag hände det underbara! Som de flesta vet så har ju våran familj stått ut med märre datorproblem, att de har slutat fungera, upprepliga omstarter och så vidare. Det medförde till att jag själv tog tag i problemet och fick köpt ett nytt moderkort samt processor. Till detta då så tog jag pappas dator, som var "dum" uttryckligen, men den hade tillräckligt bra hårdvara för att jag skulle vara nöjd med mina två övriga köp. Därmed ett ljudkort som har en sådan där konsoll på framsidan, ni vet nog vad jag menar. På denna finns det ett antal kopplingar som man sätt plugga in diverse ljudenheter i.

Här har jag då sett att pluggen till min gitarr passsar utmärkt i en "line in" utgång, vitsit där, så jag provade men till mitt missnöje så funkade det inte. Idag tog jag tag i detta problem för jag hade läst överallt att det går, så gav mig f*n på att göra det möjligt och visst gjorde jag det också. Så nu sitter man här, gitarren stämd, så som det SKA vara, inte några chansningar på hur det borde låta när man stämemr den. Vilket är bra för nu låter det inte falskt längre.

Me So Happy!

*Pöss*

Dagens låt: Breaking Benjamin - Diary Of Jane


Dagens låt: Gavin DeGraw - In Love With A Girl

Gavin slår högt och hårt med dennes nya. Alltid vart en av mina favoriter.


LEGO Batman

Inget barn har väl undgått LEGO? Den klassiska plastbrickan som man hur enkelt som helst staplar på varandra och skapar sin fantasi. Den må vara lite abstrakt men möjligheterna att misslyckas med det man vill är inte stora. Minns när det första LEGO Creator kom ut, då satt man med en dator som med nöd och näppe klarade att spela dvd-skivor.

Förlaget har nu släppt att de gör ett nytt spel. 'LEGO Batman' vilket kommer ut i September. Med tanke på den humor och spelglädje förra årets spel 'LEGO Star Wars: The Original Trilogy' gav oss, så kan jag inte tänka mig annat än att detta kommer bli bra. Möjlighet till coop också verkar det som, och det gillar vi ju.



Photoshop

Ville bara säga det att igår kväll hade jag Photoshop hysteri. Jag fick inte nog av idéer och försök. Nästan allt finns på min bilddagbok, men för skojs skull lägger jag upp en här med plus att vissa vet ju inte var jag befinner mig eller inte vill veta.

image282

Text av självaste Neverstore, så klart, men låttexter är en outömlig källa och kommer förbli.

Youtube - En källa med obegränsade videomöjligheter

Okej det var kanske lite att ta i med obegränsat. Men det finns inte mycket man inte kan hitta. Man skulle nog inte bli förvånad om man själv är med på något hörn i vimmlet. Vad jag vill komma fram med med detta inlägget är en musikvideo med bandet Sick Puppies, som för övrigt fortfarande har världens sötaste basist, och låten 'Fly'. Låten måste ha ett par år på nacken minst eftersom de har bytt ut sin trummis.



När jag ändå håller på så lägger jag även upp deras nya video med 'All The Same' som jag inte så längesedan lade upp fast en annan video då, Hoppas det smakar!




Off the Record: Förresten, bloggen växer så det knakar, hänger ni med allihop?

Battlefield Heroes



Battlefield Heroes, något att hålla koll på. Tänk er bara, DICE's Battlefield möter cartoon och Monty Pyton, nästan ett måste på lan.

Länk till desras hemsida.

Dagens låt: Lily Allen - LDN




Sunny sunny sky, oh why oh why, would I wanna be anywhere else?

släppt

"typ allt har släppt nu .. allt det som jag hade krypandes, passade på att berätta .... allt"

Usch .. bra att man har familj!


Underligt

Ja, är det inte underligt att den personen som man minst träffar dagligen, är den enda som kommenterar min blogg på nästan ett daglig basic. HAN vet nog vem han är men jag säger det ändå. Victor. Människan som nästan bara försvunnit i vardagen och är numer en MSN-kontakt, men ibland knappt det.

Hoppas allt går bra däruppe i fina Karlstad. Du är saknad, men det vet du ju. Att vi inte hittar på något roligare än att sitta på mitt rum och spela Guitar Hero är kanske lite klent. Men du vet ju hur jag är. Nu är det ju snart sommar dock, så det är ju bara att ta igen.

Vet att jag är dålig på att lägga kommentarer själv nu för tiden, men jag försöker så gott jag kan.

Har väl bara beslutsångest.

Dagens låt: Cauterize - Something Beautiful


Spänn säkerhetsbälten

Idag är det dags, nu händer det. Spänningen är olidligt. Känn dig utmanad Mia, för idag ska jag krossa dig i Airhockey, gör dig redo. Ska till Liseberg idag allihop! Ska spela spel så det skriker om det i spelhuset och inte ett öre behöver jag betala. Nej det är inte öppet för allmänheten, Liset öpnnar inte förrän 25 april. Idag är det bara VIP och jag är en av dem. Men någon gång ska jag också vara det och det är ju tur att man blev det i något man har stort intresse i, har Mia att tacka för detta.

Efter detta så ska jag, om jag hinner, kolla på hockey på krogen med Fader och Ola samt några till som jag inte känner, än. Får se när jag kommer loss från mitt beroende. Men käka där ska jag i alla fall, sedan blir det nog en öl eller två tills kvällen är över. Oroa er inte, krogen stänger klockan tolv, det ligger ett hotell över den som dessutom tillhör denna krog/restaurang.

Hoppas alla får en grymt rolig dag som jag kommer få!