En Fredag i Kungsbacka

Ja, då var det då dags med den dära träffen med Anna. Och det gick inget annat än bra, var väl lite kallt och inte så mycket att göra i blåsten men jag hade kul ändå =D. Jag som typ aldrig åker tåg var rädd av att jag skulle gå på fel, men det lugnade sig när jag såg att Västtrafiks enda tåg ifrån Mölndalsbro tog sig till just Kungsbacka. Så oron gick över där, detta var också det som jag var mest nervös över, vet inte varför men kände mig hur lugn som helst när jag gick av tåget och begedde mig mot personen jag skulle träffa, Anna. Så sa "hej" och sedan så vill jag nog lova att munnarna gick i ett, det var ingen "pinsam tystnad" i alla fall =)

image251


Vidare gick vi då mot Kungsmässan där första destination var EB Games där jag skulle få frågor om spel, men det var inte mycket frågor som dök upp och där stod jag i all den nostalgi som uppstod. Vidare gick vi, runt i det köpcenter med "tjejbutiker" som fanns kvar (enligt Anna). Sen bar vi av till torget där jag gick på systemet och så fastande vi ett bra tag på Åhlens med massa roliga saker, tänk va de hittar på. Efter det så gick vi till den "heta" parkeringen vid stationen där jag fick se hennes bil och vi fastnade vid ett cykelställ och pratade till vi blev törstiga och pratade efter det att vi hade köpt dricka på Pressbyrån, ända tills mtt tåg kom och Anna var tvungen att åka hem.

image252


Sen på kvällen så åt jag en supergod krabba och några kräftor. DET var mumsigt ^^

image253
P.S. De målade om räcket i MöLNLycke D.S.

*Yay*

Idag varvade jag mitt nya spel ... =D

image250

Åhh ..

Imorgon får jag mitt nya spel ... *längta*

image249
Halo 3
(Bilden är inte ingame för er som tror, tog bara en snygg bild och fixade till lite ^^ )


LAN, pizza och vänner

Ja, så var det dags igen för det kända "Tob-Lan":et som ägde rum I Tobbes lägenhet den 21-23 september. När man väl befinenr sig på plats så har man såklart glömt grejer, en nätverkskabel och bildskärmskabeln, den sistnämnda var viktigast då jag fick låna en nätverkskabel av Jonas. Nu var då spelandet igång och första natten höll man på till 4-5, ingen vidare koll på tiden.

image246
Oh ..

Nästa dag då, ännu mer spelande men kvällen ägnades åt mer tv än spel för min del, satt även med Erika och hennes musik ett tag. Denna natten somnade jag även i soffan under tiden som Jonas spelade Warcraft 3 eftersom Stefan hade lagt sin madrass på min, men det gjorde inget för att jag hörde att det var varmt och luktade äckligt inne i Tobbes rum den  natten, tro fan det med stängd dörr och fönster med fem pers där inne. Lär ju inte vart något syre kvar.

image247
Åt pizza, Kebab Special med vitlökssås, stark sådan, kunde tro att den var gjord på enbart pressad vitlök

image248

Så var ännu ett LAN utfört och nu har man ett par nya spel som man kan spela och varva och allt vad det heter. Men tydligen så är det LAN snart igen och jag hoppas att det inte kommer på en helg som man ska göra annat, för något sånt är vill man inte missa. Vänner alltså! Fiiii faen!

"Muppnostalgi och Anna på Fredag!"

Feeling

I see you lying next to me,
With words I thought I'd never speak,
Awake, and unafraid.
Asleep, or dead.

Minneslucka

Ja, en minneslucka har jag just nu, för jag kommer inte ihåg vad jag skulle skriva om, och det var senast igår jag tänkte på det, har jag blivit dement? Vid 21 års ålder? Eller så är det så att man har förträngt det till en bättre eller annan tid, vad vet jag?

Aja, innebandy igår i alla fall och jag var först tveksam till om jag skulle vara med, har nämlingen fångat till mig en mindre förkylning som är tillräckligt störande för att nästan inte kunna somna när man väl lägger sig i sängen. Så den träningen var slitsam, men jag lyckades bra ifrån mig ändå och inte en match förlorad. Efter detta så for man hem för att se den sista kvarten av Idol i Borlänge. Men det var väl inget speciellt tycker jag, inte av det jag såg i alla fall. In i duschen och sedan datorn för att se om Victor var online, vilket han var med, han hade till och med skickat några meddelanden. "Hellojsan" (eller något liknande) och "Innebandy var det ja!". Så snackade med honom ett tag tills han skulle ringa datasupporten för bredband och telefon (ask him about it). Vi skulle spela yatzy med, men snillet kom på att han skulle lämna in något så han gjorde det innan han ringde support, så jag och Anna, som hade kommit hem från jobb under tiden, startade spela. Dock har jag för mig att det inte gick så bra för mig (kanske är här min minneslucka börjar?). Men Victor kom till slut och vi hade en trevlig stund, igen.

Idag så ska man iväg på Fansday på Skandinavium för att se Frölunda hålla på med lite allt möjligt, käa mat och kolla runt. Ska bli kul, kanske skriver om det mera sedan. Just nu så väntar man på att tiden ska gå, ska imorgon gå till bilskolan och fixa bokning, eller så kanske jag ringer, beror mest på hur jag mår och om jag har lust.

- Ignorance is for stupid people, think about it ! -

Famous Last Words - My Chemical Romance

Kommentarkaos

Jag undrar jag, om inte "Kommentarkoas" är ett milt uttryck, fullkomligt exploderat med sådana. Kul att ens blogg har blivit ett community. Denna vecka då, ska ägnas åt att ta sig ner till arbetsförmedlingen och anmäla sig, åka in till sta och anmäla sig för intensivkurs för körkort vecka 41-42 och att förhoppningsvis (!) träffa Anna, vilket vi har haft otur med att inte göra de senaste gångerna. Men helst innan du flyttar Anna i alla fall.

Men just nu sitter jag här och väntar, på vad vet jag inte riktig men det är ju i alla fall innebandy imorgon och det är ju i alla fall något värt att vänta på, blir nog arbetsförmedlingen imorgon med, känner mig nästan lite utanför när alla har jobb nu (du är ett undantag Victor ;-)).

Inge långt inlägg men kände att det behövdes

Ciao! ^^

DiRT, Yatzy och Victor

En rätt så händelserik lördag måste jag säga, fast det är ju klart, det beror ju på hur man ser det. Dagens början då. Ringde Tobbe vid tolv och bad honom köpa kött och grönsaker till kvällen. Undertiden han gjorde det så passade jag på att klippa gräsmattan, så igång med maskinen och plugga in hölurarna med My Chemical Romance. När man har klippt ungefär halva gräsmattan så kom det en filur vid namn Victor och skrämmer en, tur han har att man inte vänder upp gräsklipparen mot honom ;-). La ner klippningen ett tag och vi satt och pratade om allt som har hänt dessa två veckor som har gått, känns som ett halvår minst (för er som inte vet så pluggar han uppe i Karlstad nu). Där satt vi och väntade på Tobbe så att jag kunde klippa klart gräset.

När det var klart då så var det dags att testa deras förmågor att köra bil på en liten skogsväg i Englad i Colin McRae: DiRT. Det var kul, men mest för att Victor alltid lyckas med det omöjliga. Att få motorstopp till exempel, att behöva vrida om nyckeln för att starta om bilen har jag aldrig lyckats med i spelet (än så länge). Efter detta så gick vi faktiskt ut och spelade kort (vilket jag storförlorade i, men får kompensera det med tv-spelet), lyssnade på musik och tjötade, på en filt, det var picnic på hög nivå, utan mat då.

Maten kom däremot efteråt och gott var det. Grillad fläskfilé, pommes, bearnésås (stavning på den) och sallad med världens godaste, och kletigaste, fetaost. Och så ett glas cola på det. Gudomligt gott! Efter maten då så begav vi oss ner på mitt rum igen, men denna gången så spelade vi gitarr tills Sverige-matchen började. En stund efter den så spelade vi yatzy då, men nu hade Victor gått så alla mina krafter var ur ;-), men man fick ta sig igenom det med, men inte heller detta vann jag, börjar gå i en formsvacka, eller hur Anna?


P.s. Angående Anna så ska jag lära henne spela bowling, eller ja, att inte slå den i rännorna ;-) =P D.s.

En "gammal" goding

Nine Days - Story Of A Girl (Absolutely)


Hot! ^^

Paramore - Misery Business



Hayley Williams (sång), Josh Farro (gitarr), Jeremy Davis (bas) och Zac Farro (trummor)