Erik Segerstedt - A Different Shade

Dags för ännu en "Idolstjärna", men denna är den bästa. Att han ens behövde ställa upp i Idol 2006 är ett under, han kunde lika gärna tagit en audition någon annanstans och blivit känd innan Markus Fagervall, vinnaren i Idol 2006. Jag själv tycker att Erik är mycket bättre, Markus är bra men inte så bra.

Så, till låtarna då. Alla är väldigt trallvänliga och enkla. Många av låtarna är även rätt så ledsamma, handlar ofta om förlorad kärlek. Här kommer några av de låtar som är med på skivan "Bäst i test" kan man väl säga. En topp tre helt enkelt, det roliga är att det är de tre förta låtarna på skivan =)

1. "2 happy 2 soon" - Detta är klart den bästa låten på hela plattan. Bra text och mysig musik.
"when you just never know how its gonna go" - Toppen Erik!

2. "How Did We Change" - Mysigast av alla, ballad, inte en lång sådan som de brukar vara dock men den har ändå den känslan.
"cause I miss the both of us, making love the way it was, miss the both of us, so damn much"  - Kan det bli mycket enklare och klarare?

3. "I Can't Say I'm Sorry" - Jahopp, så till den låten som de flesta här säkerligen känner igen, hans singel som han släppte nu nyligen, den är bra och "trallvänlig". Inte så munter egentligen om man tänker på texten. Denna är även en cover av Erik, mannen som gjorde den innan heter nämnligen Bryan Rice men Erik gör den bra mycket bättre. Inget citat behövs på denna

73 inlägg med en himla massa trams

De större delen av orden som har varit/är här är bara trams. Ingenting vettigt har egentligen stått här. En eller två kvartsbra spelrecensioner och allmänt dravel om hur min vardag har och kommer att vara. Ingen som egentligen bryr sig om det men vill vara snälla och lägger en kommentar för att man ska vara ihågkommen och omtänksam. Klandrar inte detta alls. Men allt detta meningslösa är egentligen bara åt mig själv, att kunna titta tillbaka och se hur bra samt dåligt jag hade det och att även få en inblick av vad jag har gjort och kanske vad jag borde ha gjort i vissa lägen men inget jag kan ändra på. Så egentligen borde jag blicka framåt och skriva om det som kommer att hända och sedan berätta hur det gick. Kan ju kännas lite smått, vad ska man säga, mödosamt och det är nog inte så bra i längden. Man försöker planera något som kan gå helt galet. Nä, jag kommer fortsätta som jag har gjort såklart. Men det kommer komma mera musik nu, konstigt att jag inte har skrivit om det som betyder så mycket för mig, visst några citat från texter har jag ju haft. I fortsättningen så kommer det bli mycket bättre, jag lovar, jag kommer att skippa citera hela låten och istället ta de bitar som är bäst och även få till en snitsig egenrecension av låtarna, i alla fall försöka.

Jag vet att jag inte har skrivit så mycket på senaste tiden. Det har blivit mycket bilder och även om dessa säger mycket så hade jag själv viljat ha bra mycket mer text. Bilder säger mycket men de behöver inte alltid tala sanning. Dessutom måste ni förstå att det är mycket ironi när jag skriver, oftast i bildtexter, men det är den humorn som jag har. Har ju självklart inte bara den komiska avdelningen, vilket mina vänner säkerligen kan hålla med mig om, men ironi och sarkasm är den största delen vilket är en ganska spydig humor om jag ska vara ärlig, men jag som person är inte sådan och om jag är, säg till, det vill jag inte vara, jag har väldigt lätt för att ta emot konstruktiv kritik, "so bring it on".

Samt det där med musiken, det är sådan musik som jag har lyssnat på och det må vara gammalt, men det behöver inte betyda att man inte kan skriva om dem, så jag vill inte höra "det var ju längesedan denna låten/detta bandet kom, kan du inte komma med något nytt?". Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge (Det påståendet vet jag inte om jag håller med om längre). Kommer kanske komma en sådan här grej redan ikväll, så fort jag har kommit hem från skolan.


Måndag - 21 år

Ja, då har man fyllt då och jag ahr inte mycket mer att säga tack för en trevlig kväll samt alla fina och udda presenter ! =)



Udda var det ja, haha, men roliga var dem, tack Frasse och Camilla =)
Tallrikarna samt det otroligt fräcka snapsglaset var från min farmor
Deo och Gel från min storasyster min
En Jäger från Ola och Victor
Samt även ett par byxor, ett skärp, godis och lite pengar =)

102877-141
Ja, så här ser man då ut när man fyller 21, behold!

102877-138
Tårtdags då, mumsig tårta var det i alla fall

102877-139
Systerdottern Maia tyckte glassen från mormor var god (tårtan med kan jag lova)

102877-140
Ola tyckte tydligen att det var godare med Sibylla, bortskämda unge =)

102877-142
Här är ju alla, nästan, men hälften i alla fall

102877-145
Utgång på stan då, tog sista Expressbuss hem, alltså klockan 23:55 från terminalen

102877-144
Sara var med samt ...

102877-146
... Camilla och Frasse ...

102877-147
... och Victor, som tydligen inte var beredd blixten på kameran

Morrn!

Hoppsi hopp ... 21 idag då =)

102877-137

Malin 20

Tiden går fort sägs det och det har det väl gjort med =) Gårdagen så var man hemma hos kusin Malin på hennes 20 års partaj. Det var "loligt", längesedan man träffade dem också och som jag sa till Magnus säkert 10 gånger "Vi måste träffas oftare" haha, well well. Nä nu ska jag lägga upp lite kuliga bilder =)

102877-123
Men halli hallå, INGEN som kollar in i kameran för en gång skull

102877-124
Thomas ser trött ut redan nu, eller kan det ha varit blixten? Njaaeee ....

102877-125
Jag efter 2 öl och en halv whiskey

102877-127
Systerdottern Maia som hjälper Malin att öppna paket och det gick ju alldeles strålande =)

102877-128
Thomas efter några öl och lite whiskey och karaoke i högsta hugg. Och ja självklart sjöng jag med ;-)

102877-129
Verkar som om det bara är Malin här som ser att man tar kort, det är ju bra

102877-130
Kusinen Magnus med flickvännen Ida i trappan och bara väntar på att alla vuxna ska åka, haha

102877-131
Ett sådant här kort tas nästan varje gång när två personer har varsin kamera

102877-132
Jag och Malin i en fin .. pose?

102877-133
Det är jag som har lagt på Kiwin! Haha, bara så ni vet, var ju tvungen att göra något vettigt

102877-134
Woah! Heting?

102877-135
Ida på väg till nästa fest

102877-136
Utgång destination Göteborg

Si sådär. Det var minst sagt roligt igår som sagt, men jag hade lite krångel och beslutsångest. Det var så att jag hade ju en chaufför (nämner inga namn) coh jag var hyffsat trött. Men efter några dryga minuter så gav jag Malin en hejdåkram och tackar för kvällen. Åker gör vi, till Partille där vi skulle hämta Frasse som hade vart hos Camilla hela kvällen. Så fick man träffat henne också och det avr kul det med =) Efter detta så sov Frasse (nästan) i min säng och vi gosade lite innan vi somnade, haha.

Over and out !

Grönska och värme ...

... visst längtar man ...

102877-122102877-121

Fest!

Fest ja. Hos några helt okända människor mitt i ingenstans men kul hade jag och det var ju huvudsaken. Jag blev bjuden av Niklas (Molle) som fått en inbjudan av Sara och Anna (festfixarna). Festen var då deras, vad ska man säga? Födelsedagsfest, långt men en ultimat beskrivning.

102877-107
Whoa! Nykammad och fin .. inte

Så iväg åkte man mot Landvetter för att bli hämtad av Niklas hans farsa (som också körde mig hem, tack än en gång!) samt Marina som också satt i bilen. So, off to Eskilsby then! Woho! .. eller nått. In i skogen körde vi, med karta och kompass och ett glatt humör. Väl inne så var det välkomstdrink med paraply och namnskylt, lyx!

102877-108
Kolla vad han spanar, och ler ....

102877-109102877-118
Marina i sitt esse, fin framför kameran? Njaa

Så, på denna festan var jag nog ensam om att bara känna en person, Molle. Andra var "total strangers", men mycket trevliga sådana och jag hade som sagt svinkul!

102877-110
Dock så ville tydligen inte värdarna vara med på kort utan vände ryggen till hela tiden ..
Från vänster, Sara, Anna

102877-116
... okej, kanske inte ändå. Sara här

102877-112
"Tidum, tidi och tide-lidum-tidej", ja, "Följa John" alltså
Från höger, Sara, Anna, Tina och Jeanette


102877-111
Jeanette och Niklas med en öl i högsta hugg, samt dessa farligt beroendeframkallande pinnarna ...

102877-115
Det går illa med för mycket öl ...

102877-117
... riktigt illa

102877-114
Var ju tvungna att ta ett seriöst kort också .. men med en öl såklart

102877-119102877-120
Som såklart fick föröddande resultat det med, men vad gör det, han såg i alla fall ut att ha kul och fråga inte vart han har fått hatten ifrån, det får han säga själv, om han minns det vill säga.

102877-113
Lyckligt party? Japp! Over and out ..


"Köttbullar!"

102877-96

Woah! Ja, så har dagen varit, en ifrån de normala om man säger så men en sådan som man måste och vill göra om och om igen, fy fasiken va kul jag har haft idag! Dagen börjar med att man ska bege sig till skolan vid elva och ha Företagsekonomi, nog med det tråkiga. Ola, Frasse och jag skulle ta en promenad i det kalla solskenet (och kallt var det). När jag kommit hem från skolan så ringdes det på min mobil, "Frasse" står det men hinner inte svara, ringer upp och svarar gör Ola. Oh my, han säger i alla fall att jag ska bege mig upp till honom vilket jag gör, men i all hast glömmer att byta från glasögon till linser. Nåväl, väl hemma hos Ola så flummar vi lite, de sitter och kollar Jackass (tråk), inte något av mina favoritfilmer precis. När vi går ut då så går vi först ner till mig där jag sätter på mig linser då, skönt. På väg igen och det dröjer inte länge förrän man stöter på mor min med alla barn. Hon säger åt mig att jag ska ta på mig mössa i vilket jag i all hast tar hennes pannband som hon hade på sig, och visst blev jag söt i det?

102877-106

Ja, precis. Vidare då, vi går till Ica, typ, "Lillaffär'n" och handlar dricka. Icas svar till Festis päron blev det och det var inge fel på den, eller hur grabbar?


"Festis, probably the best lemonade in the world"

Så, nu är vi då redo för en promenad med en "fika". Börjar gå upp mot sjön och tog bilder på vägen, både till och från på naturen, vissa blev bra, andra inte, här kommer ett fåtal.



Ja, man får nästan säga att bilderna får tala för sig själva, ni anar inte och borde dessutom inte få veta vad som egentligen hände. Det kommer att försvinna i glömska i all evighet... Kanske inte. Nä, en sådan här dag går inte att glömma, så är det bara. Så vart var jag? Just det, mot sjön! Hände väl inte något speciellt eller så på vägen ner förutom kallpratet då och en del skämt och skoj. Nere vid sjön då äntligen så blåste det till en början med mojnade av efter en stund, när vi skulle gå såklart. Men denna tid var som mest flummigast. Många bilder och filmer var tagna som inte ska släppas till allmänheten, men jag kommer ge er ett smakprov (har jag redan gjort dessutom), så oroa er inte.

102877-86
Ok, detta är inte för de känsliga, men alla vet ju att det är ett speciellt ämne i dessa som gör så att vissa människor gör konstiga saker .. ja ni fattar

102877-94
Tyvärr då, så gav vi Frasse denna dryck som är oemotståndlig och man kan inte sluta dricka.

102877-95
Resultatet blev förödande. Ni anar inte hur mycket jag och Ola skämdes på vägen hem

102877-105
Försöker lugna ner honom här men förgäves, han skulle bara visa .......

102877-98
Ännu en bild på det förödande resultatet ... MEN ! ...

102877-100
........... dock är jag likadan med Sweppes tydligen ...

Dagen slutade hemma hos Ola med just "Köttbullar" och spagetti med ketchup och senare innebandy då. Men den här dagen har verkligen varit speciell. Let's do it again!


Over and out ...

102877-88


Life goes on

Så är det, inget jag kan ändra på och tur är väldet elelr vad säger ni? Dagen idag har inte varit så annorlunda från de dagar som kommer nu. För det första, väntan på sportlovet vecka 7 och för det andra bara plugg till dess, plus innebandyn på onsdag då. Jag har inte mycket att säga idag, ville egentligen bara posta denna bilden under som togs fööra lördagen hemma hos Tobbe, lite småfräck. Ska nog ut och gå en sväng imorgon och kanske få ett par fina bilder.


Tvspel och kycklingklubbor

Ja, så var ännu en helg avverkad, med en liten lätt förkylning av hals och näsa. Men vad gjorde det när helgen vart trevlig? På lördagen gav man sig av till Skandinavium för att slänga blickar på Frölunda mot Brynäs, sen skadar det ju inte att en söt godis/glass försäljerska går förbi raden framför och ler mot en =) Matchen slutade 2-2 efter förlänging och vi åkte hemåt. jag messade Tobbe att vi var på väg hem och han säger att han "kommer om 20", mm, okej. När vi nästan är hemma så stannar vi till vid hemköp och jag oroar mig lite smått att Tobias skulle komma till oss innan vi är hemma och helt hysteriskt ringa mig och fråga vart vi är. Men så blev inte fallet utan vi kom långt innan honom så jag hann käka lite innan =)

Kvällen spenderades mestadels med Gears of War i multiplayerstuk och jag, Victor och Tobbe skiftade mellan oss. Vid nio kände i alla fall jag mig hungrig och efter prat med föraldrar så stack vi ner till Hemköp och köpte kycklingklubbor, åkte hem, Tobbe lekte Gears of War "irl" utanför huset, men jag hade lätt poppat honom så öppet som han sprang, bara det att jag hade 3 påsar kycklingklubbor i händerna.

Ja, och kvällen gick med GoW och misslyckande med film tills jag och Tobbe satt klockan "midnatt" och var rejält trötta, så kan det vara ibland =)