My life

Förlåt, men jag kan inte hjälpa att lägga in en låttext. Varför? Jo, för att denna texten stämmer in så jäkla bra på mitt liv just nu, så denna passar mer in här än på min andra blogg. Så det så! (Snälla läs, även om det är tråkigt, be mig skicka låten om ni vill höra den samtidigt)


"I walk the line of the disappointed
I celebrate when I'm in pain
My heart and mind can be disjointed
I built a bed in this hole I made
I recognize that I'm damaged
I sympathize that you are too
But I wanna breathe without feelin' so self-conscious
But it's hard when the world's starin' at you

Another piece of the puzzle, it doesn't fit
You throw your arms up, you're so damn sick of it
What are you working for?
What are you searching for?
Love
You won't be thinking of cars when
You're on your death bed and dyin'
You'll only be thinkin' of what you are paying for,
what you are praying for
Love

You join the line of the getting richer
You keep my pace but it's movin' slow
You are defined by all that you have hoarded
But you're surprised it doesn't fill up the hole.

Another piece of the puzzle, it doesn't fit
You throw your arms up, you're so damn sick of it
What are you coping for?
What are you hoping for ?
Love
You won't be thinking of cars when
You're on your death bed and dyin?
You'll only be thinkin' of what you are paying for,
what you are praying for
Love

I'll never be what I see on the tv screen
I just keep dreaming of what I'm never gonna be
I can't think of a better way to waste my time then try

Another piece of the puzzle, it doesn't fit
You throw your arms up, you?re so damn sick of it
What are you hurtin' for?
What are you searching for?
Love love love love
You won't be thinking of cars when
You're on your death bed and dyin'
You'll only be thinkin' of what you are paying for,
what you are praying for
Love love love love

You won't be thinkin' of cars when
You're on your death bed and dyin'
You'll only be thinkin' of what are you workin' for,
what are you waitin' for?"

Wie!

Tror jag har hittat min favoritartist som JAG tycker är söt/vacker och vad allt man kan kalla det. Min Jessica Alba (Get it?), lite "You wish" stuk helt enkelt, "Henne kommer du aldrig få/träffa" o.s.v.. Emma Anzai från Sick Puppies. Tyvärr så har jag inte hittat några bra bilder som går att få ner på dator utan att "Spara bild" så det blev denna:

image201


Och för er som inte har hört talas om Sick Puppies så har ni dem här
"Mygga", här Sick Puppies (hittade lite mer bilder på Emma här så lägger upp dom med =) Typiskt mig).

image202
Yupp, basist är hon. ^^

image203
"OMG". Cute!

Videon "My World":



Sen så får Myggans blogg stå för musiken tycker jag =) Men jag tycker den är grymt bra i alla fall =)

Lite Mysmusik

Aerosmith - I Don't wanna miss a thing



Andreas johnson - Glorius




Goo Goo Dolls - Iris




Bryan Adams - Everything I do I do it for you




Sick Puppies - All the same




McFly - All about you





And beware! .. More is coming! =)

Kram .. eller nått ;)

Si sådär

Jaha, då har ännu ett lov gått och nu har man inte ett "riktigt" lov förrän till sommaren. Känns ju i och för sig skönt att bli av med plugget även om det inte är så mycket kvar nu, två kurser för att vara exakt. Men det är ju fortfarande något och jag måste ju såklart fortsätta med den takt jag har hållt innan, ingen idé att sakta ner när det har gått så bra hitills. Håller även på och söker jobb, när jag har tid och ork mellan allt plugg så känner ni någon som vill ha en hand så hör av er, vore enormt tacksam för det.

Så hur har lovet varit nu då? Jo det har varit fint, vi har ju haft sådant underbart väder med sol och värme kommandes. Jag blev ju själv lite förvånad när jag såg snöflingor vackert ringla ner utanför fönstret på påskafton, på insidan satt jag med en kall öl och vänner och hade det trevligt, men när det så väl snöade så kan man ju kalla det mysigt också, inne i värmen, fattas bara varm choklad. Snön var ju hyffsat svår att komma ifrån om man säger så och vi hade ju tänkt grilla under bar himmel. Men eftersom vädret ska vara som jobbigast när man väl gör något så gjorde vi inte mer än att ta upp grillen på altanen och grilla där istället för i kylan. Okej, ni fick mig, var ju såklart lika kallt på altanen, men det var ju ingen snö i alla fall.

image198
Kallt och varmt samtidigt, förkylning?

Retligt nog så slutade det snöa när vi blev klara med maten, men då var det mörkt redan så ingen brydde sig. Detta var väl denna påsk, en helskön kväll med vänner och familj (Till och med "Molle" "Ohlin" var med). Life sure is good sometimes.

Sedan har det väl inte hänt så himla mycket mer, träffat lite nytt folk på nätet som jag ska träffa "in real life" snart hoppas jag, haha. Ja, så det kan gå.

Så hur är det med mig då? Jodå jag lever fortfarande, trots att man fortfarande är singel och bara storlängtar till man kan krama till någon ordentligt, nästan så att man spricker (nästan). Men "det kommer" väl och det är trevligt folk jag har träffat dessutom, fast man ska ju inte göra en bild av ett par rader text på MSN varje dag, det är ju dumt, då har man ju kanske andra förväntningar när man väl träffas och gör någonting. Som till exempel om man pratar extremt mycket på MSN men när man träffas så sitter båda på cafét och kollar ut genom fönstret och kollar på när fåglarna vackert rotar i papperskorgarna och gissar vad de får upp med näbben. Aja, nog diskuterat och kanske finns det fördelar med att vara singel, vad vet jag? Jag måste ju ta reda på nackdelar med att vara med någon för att få en uppfattning på hur det är och kan vara. Låter nästan som om jag ska ta en kurs i det, och det kanske jag gör? Jag menar, livet är väl en slags prövning på något sätt. Vissa lyckas bättre än andra och så vidare. Spekulationer är alltid kul, det vet nog de som känner mig att jag tycker i alla fall, att kunna prata om något som varken den ena eller andra någonsin kan ha rätt i (rädd av att ha fel kanske?).

image199
Två av de tre bästa tjejerna i världen (En av de två egentligen för Maia är ju inte direkt inne i det stadiet än)

Har blivit ombedd av min syster Mia att ta foton på Maia för ett kollage, vi har inte pratat så mycket om det men när jag såg detta kortet ovan så slog det mig att jag skulle ta kort på henne för just kollaget. Så bra att det blev ett sånt bra kort, blev bättre än vad det såg ut på kameran då. Ska prata med Mia om detta.



Musik

För er som inte vet så har jag flyttat musiken härifrån till Musikbloggen istället.

Dessutom kommer det snart ett "bra" inlägg istället för dessa snuttar ;-)