Unscathed

image242

Once Too Long

Tiden har klart gått snabbt framåt det senaste och jag har itne haft större tid att blogga så som jag har brukat (det är nu ni ska tycka synd om mig). Har bland annat fått mycket extrajobb som medför med väl välkomna slantar in på mitt torra konto, sliter med att skaffa mig ett "riktigt" jobb vilket tar upp den mesta av tiden, ni som inte litar på mig och som tror att jag bara dagdriver kan dra åt h*****e. Så nu sitter man med olika uthyrningsföretag och väntar på att man kan söka till dem samtidigt som man skriver CV:n till olika företag, främst butiksarbete.

Men resten av tiden så ägnar man sig åt lite allt möjligt, allt kommer upptas, med tiderna nu så är det mycket student och jag får väl gratta alla nyblivna än en gång och önska dem välfärd i livet, sjukt mycket folk man känner där egentligen. Lördagarna är dock väldigt speciella då min käre vän Tobias kommer och gör livet på lördagarna värt att leva för, det ska jag tacka miljoners för och det finns inte mycket vi inte kan prata om. Ola har man dock inte hört av så mycket efter att han fått jobb på Liset, congrats, men det blir ju lite fester ibland, sen har jag på senaste inte vart på bästa humöret när du hälsat på, sorry for that, man kan inte vara på topp hela tiden. Nyfiken-i-en-strut-Victor hälsar på lite titt som tätt och vänskapen uppskattas helt klart, jävligt bra vänskap för att vara grannar vågar jag nog påstå. Mycket i sommar nu ;-)

Sedan var ju far min och hälsade på sjukhuset i fredags, han ville inte köra hem från jobbet på torsdagen eftersom han hade flimmer och huvudvärk och det var ju ett smart drag, så jag fick passa systerns ungar när mamma åkte med Christian för att hämta våran bil som fortfarande stod kvar. Men de var så snälla så och Emil nästan hjälpte mig att passa Maia, dock så är jag skyldig honom en fotbollsmatch och i denna värmen är det en pärs att spela en sådan med honom kan jag säga. Nåväl, nu ska vi inte gå ifrån ämnet. Pappa var på Sahlgrenska och de hittade inget fel alls, men han ska ta en magnetröntgen snart, vet inte när. Så ingen fara, vi trodde det var migrän, men vi vet som sagt inte säkert.

Dock så saknas kärleken fortfarande, men vafan om livet är såhär (med ett jobb då) så är det NÄSTAN, Tobbe, Nästan så att det kan kvitta, men en flicka vore inte fel att mysa med en sommarkväll på altanen.

image241
Sikket underbett jag fick till då