Ehm?

Hmm, har en liten känsla av att jag har kommit in i en lågsäsong här på bloggen. Inte bra detta. Om det är något ni vill att jag ska ta upp så hojta till! =) Ska under tiden försöka hitta på något skojsigt ;-)

image197

Äntligen vår?

image196
Då måste man ju bara ta sådana här kort!

Ha det *lysande*, *strålande* (whatever) allihop!

Serverproblem?

Pst! Ni får uräkta, men som ni ser så är det "0 kommentarer" på inlägget nedan "Promenadix, Wii, ....", när det finns. Så tryck gärna in där och se vaad som försigår, verkar som att alla har "fastnat i vinkelvolten"

Promenadix, Wii, plus massa annat

Fredag, ah ! "Äntligen Fredag" som det heter. Efter dagen med skola så gick man hemåt, helt glömt att man skulle ut och gå med Ola. Så han ringde helt förivrad och undra vart jag hade tagit vägen. Så vid halv tre så begav man sig upp på berget och när man kom fram så var han inte ens färdig, så där stod man i hettan. När han väl var färdig så bestämde vi färdgång, ner mot sjön blev det, inget ovanligt men ack lika trevligt och mysigt på något sätt, många minnen därifrån. Så, off we go, är en bit dit ändå, inte tänkt på det innan. Säkert närmare två kilometer, ok det låter inte så långt, men det är längre än vad man tror här i alla fall.

image177
Höga träd, fräckt!

Vi gick först bort till den avskilda grillplatsen, där vi bestämde att vi skulle grilla i sommaren 2006 men blev aldrig av. Jaja, vidare gick vi, ända vägen till dämmet. Tjötade på vägen dit samt att Ola var tvungen att skrämma djuren.

image178
Obs. Jag står på stigen. På skylten står det "Passera stigen på egen risk" .. "haha"

image179
"Dämmet" för er som intre vet vad det är .. ~vatten vatten vatten~

image180
Woah! En skatt, tyvärr glömde vi grävarutrustningen *Doh!*

image186
5 km? Ajo, säkert!

På väg hemåt igen så stötte vi på eller rättare sagt såg vad vi har missat på vägen dit, några udda träd, typ.


Tror att han är egenkär, vet inte riktigt



Detta var nog bara trött



Den här vet jag inte riktigt heller, stenkär?

Dagen gick framåt och vid halv fem så ringde Victor (vi hade försökt ringa honom) efter jobbet och undra vad som föregick. Efter en stund så blir vi hämtade för att åka ner till centrum, av Victor då, för att handla in dagens dricka på systembolaget. Efter detta så kom vi på den brilljanta idén att laga och käka mat hemma hos Ola. Så in på Hemköp gick vi och flummade loss på vad vi skulle laga, så varför göra det svårt när så mycket gott fixas enkelt?
Just, tacos blev det då. Då fick jag en flipp och var halvt okontaktbar när jag hejdlöst gick runt lite varstans i butiken och samlade ihop det vi skulle ha till. Gurka, paprika, tomater (cherry), sallad, créme fraiche och jalapenõs. Victor var ju såklart tvungen att köpa exakt lika mycket köttfärs som det stod på kryddmixen som vi skulle ha till den, 800 gram. Även inköptes; tortillias, nachochips och salsa samt dricka.

Så ungefär 210 kronor fattigare åkte vi vidare, till Victors plaza. Stannade dock inte länge, bara där och lämnade av bilen som vi åkt i och sedan begav vi oss uppåt berget (igen den här dagen för mig) med alla dessa påsar och en extremt hungrig Vicke. Väl framme så får jag nog säga att vi satte igång med matlagningen ganska fort, jag satt mig med all salladsliknande (med en av de vassaste knivar jag någonsin har hållt i, *hjälp*), Victor med köttfärsen och Ola med vitlöks"klegg", rödlöken och dukningen. Nu fick äntligen Victor äta, vid halv sju för att vara någorlunda på tiden. Och hungrig var han, jisses, tre smockfulla tortillas, och så snackar vi fulla. Dock var inte jalapenõsen en höjdare Victor, "socker!", hrm.

Så efter en frälst mat då så gick vi ut i "salongen" som Ola kallade det, vardagsrum för mig då, i mina ögon sett. Där vi en stund zappade mella olika kanaler på tvn, mestadels SVT 1 och Kanal/TV (?) 3, Så ska det låta och "Not Another Teen Movie". Blev Bengtzing i Så ska det låta till klockan nio då "vi" bytte till "3:an" igen och kollade klart på den tacksamma "hoppa-in-varsomhelst" filmen. Kollade klart på den och hörde sedan ett himla liv på utsidan, fest i trapphuset typ.

Efter en stund så tyckte Ola att vi skulle gå till affären. Jag och Victor tvekade inte utan satte på oss ytterkläder och gick utåt. Cirka 75 meter så frågade jag vad vi skulle dit för. "Köpa folköl, eran "sprit" höll ju på att ta slut sa ni ju" sa Ola. "Okej?" sa vi, "Behöver inget mer kanske? Trodde det var du som vill ha chips". Så vi tog det beslutet att efter 100 meter vända och gå tillbaka till residentet. Tiden gick och tjöt bestod, men vid halv tolv så fick man bege sig iväg hemåt för att bland annat klara av morgondagen.

image185

Lördagen började ju i alla fall bra. Soligt värre, en aning blåsigt dock. Men redan vid halv två så lyfte man på sig från datorn för att komma lite tidigare till Tobbe på grund av att vi kom på en idé att ta en promenad även idag för att ladda batterierna för kvällen och att försäkra om att vara på alerten på om något otrevligt skulle hända. Promenaden tog fart mot Landvetter först men vek av vid gamla Bosårvägen och mot Säteriet. Snarade in på "Hälsans Stig" som ledde oss tillbaka till hans lägenhet, lite små lustigt, minns inte att den stigen gick så. Tyvärr inte mycket kort på denna tur, men ett blev det allt.

image187
Seriöst kort? Nja, men åmåste ju visa vart alla stygga pojkar kunde ha hamnat under kvällen


Vi var tillbaka runt tre så det var ju bara att hitta på något så att tiden gick. Kollade saker på nätet, prata och allt det där. Småstartade lite med Wario Ware, eller ja, Tobbe i alla fall och "vi" lyckade med att få alla minispel, det var ju storartat!

5 o' clock, yay! Ola och Victor har kommit och det börjas lite smått med det vanliga men ack så roliga "Wii Sports" , tennis, bowling och golf var väl huvudsporterna. Lite senare kom Frasse med, hade ingen större koll på vad tiden var vid hans ankomst dock, men vad gör det, han kom ju. Efter bara någon halvtimma efter hans ankomst så skulle vi iväg och köpa pizza. Blev en Caprissiosa (stavning) till mig och Victor, Ola och Tobbe tog kebab. Maten var mumsig, dock så åt jag bara upp halva

image188
Du ser ju helt sleten ut på den här bilden Tobbe

image189
Victors tur, gubben han har på skärmen är rätt lik tycker jag

image190
Den seriöse och det något inte så seriösa, men vi gick loss när vi var själva, eller hur Frasse?

Till slut kom även Mathias till platsen och Tobbe blev helt okontaktbar för en bra stund så vi hittade på annat, *hihi*

image191
Bla bla bla .. japan .. bla bla ..

image192
"Wiie! Jag är .. ehm ...... "

image193
Frasse var törsig och på gott humör ..

image194
.. och stod även för det absolut bästa kortet denna kväll!

Så, klockan slog halv tolv och tre herrar skulle bege sig av hemåt, Frasse, Mathias och Ola. Jag tog tillfället i akt att sova över, igen, men jag fick ju så varför inte. Kvällen slutade med lite tennis innan våra ögon slogs med ljuset från tv:n. Soooova!

Ciao!


Guitar Hero och Fia Med Knuff

Och med detta menar jag förstås en underbart kul kväll, fast egentligen dag. Började med att jag vid halv elva gick upp och käkade frukost, duschade och väntade på att klockan skulle bli tolv. Då skulle man nämligen till olika delar av "världen" och göra olika saker. Först var det att slänga glasflaskor vid "Lillaffären" och efter det hämta farmor för att hon skulle handla mat och sådant.



Sedan bar det av till stan för att införskaffa kvällens dricka samt att lillsyrran skulle ta sitt tredje hål i örat. Det blev en salig blandning av olika öl som jag inte hade smakat innan. Inne i stan kunde jag inte undgå att ta kort på "butik UNO" på Engelbrektsgatan 30.

image153

Efter detta var det käkdags och vad gör man i stan om man inte käkar på donkan, vi åkte iväg till Scandinavium och tog oss ett meal var och blev mätta för stunden. Ett satans larm satte igång inne i restaurangen med, enormt irriterande men inte tillräckigt för att förstöra glädjen i dan, HA!





Vi åkte vidare då, förbi den enormt intressanta p-automaten, förbi Liseberg och vidare till ICA Maxi där då fars mor skulle handla. Vi var där och flummade runt tills hon var klar. Hittade bland annat 7 stycken "pro-vivashots", uppdruckna sådana, runtom i butiken (vet, skulle tagit kort) plus en utanför, missbrukare sa vi och skrattade lika mycket när vi såg en ny.


Hemma då, fem öl och en Grants rikare så slappnade man av framför tvn med slutspelshockey. De har dessutom kommit med något nytt, som radiosporten, med en "Mål" "funktion", alltså så fort det blir mål i en annan match visar man det och fortsätter sedan med den matchen som var igång innan, ja ni fattar. Detta var grymt irriterande till en början men man vande sig som med allt annat här på jorden.

Yepp, efter lite hockey så var det dags att hacka sallad, mumssallad, grekisk sallad, fetaost (världens bästa, ni som har ätit den vet vad jag menar), rödlök, sallad, gurka och tomat. Gott! Till detta så var det potatiskroketter och entrécôt, det var så gott så ni anar inte! (Tobbe ;) "Jobba" HA! ). Så, medans jag och fader lagade mat så roade sig "resten" med annat, Guitar Hero. Beware!



Så efter maten då så hade man en halvtimma på sig att det är jag som äger i huset på Guitar Hero, men många utom jag hade "Easy" som svårighetsgrad medan jag körde vidare på "Hard" (lite för svårt ibland dock, men det är kul). Efter den "gyllne" halvtimman så var det final i Melodifestivalen, och rätt artiss/band vann ju inte tyckte jag. Sedan var det Fia med knuff och allmänt tjöt, roligt tjöt.

image163
Whiskey bjöd jag på, mm, den var mumsig

image164
*No words*


Man märker att Danne och fader är födda samma år i alla fall

image168
Beroende? .. Neejdå


- Ta inte kort på mig
- Sluta
- Men okej då !

image172
Vi spelade Fia, det kunde vart roligt om man vann någon gång

image173
Gotta love the tärning, annars går det åt helvete (det var ju så det gick .. suck)

image174
Här är det inte riktigt någon som vet vad som hände, kom gärna på en egen bildtext

image175
Vatten är alltid bra när man har druckit en del .. ähem ..

Tja .. som ni kan se på bilderna så vart det en härlig kväll med tjöt, skratt och skämt. More of that please! Natten slutade med datorn i en halvtimma på grund av linser (ska vara vaken mins 20 minuter efter jag ahr tagit ut dem nämligen). Sen var det sooova! Om Söndagen tar jag senare, måste ut och gå nu, det är ju sol ute för en gångs skull.

Tjong!

Fall Out Boy - Infinity On High

Gruppens femte album har fått en fyr av fem (sex?) möjliga av Göteborgsposten och jag kan inte mer än att Inte hålla med. Skivan är riktigt bra, kan kanske bero på att jag gillar att lyssna på sådan här musik. Men måste man sätta en recensent som förmodligen inte lyssnar på den sortens musik så mycket. Eller är det beroende på hur de knyter sig till andra kändisar (se länken).

Ni som vet vilken musik jag lyssnar på och tycker om den bör kolla upp denna skiva. Sångaren påminner mycket om Panic! At the Discos. Deras singel "This Ain't A Scene, It's A Arms Race" är en bra sådan, man får verkligen ut det man vill i orden. Låterna ska helst lyssnas från början på plattan till dess slut eftersom det följer en handling genom alla låtarna, tro det eller ej. Det är vissa låtar som sticker ut, lite som "är det verkligen samma band?", men det tycker jag bara är bra. Tipp topp, väl värt att lyssna på!

Fall Out Boy - Infinity On High

01: Thriller  
02: Take Over The Breaks Over  
03: This Ain't A Scene It's An Arms Race  
04: I'm Like A Lawyer With The Way I'm Always Trying To Get You Off (Me & You)  
05: Hum Hallelujah  
06: Golden  
07: Thanks For The Memories  
08: Don't You Know Who I Think I Am?  
09: The (After) Life Of The Party  
10: The Carpet Tunnel Of Love  
11: Bang The Doldrums  
12: Fame < Infamy  
13: You're Crashing But You're No Wave  
14: I've Got All This Ringing In My Ears And None On My Fingers

CSI och Zingo

Lördag som ingen annan, ungefär. Måste nog säga att gårdagen var en av de tråkigaste lördagarna jag vart med om på länge. Sällskapet var det inget fel på men aktiviteten kunde ha varit bättre. Det blev i alla fall god mat (kan man lugnt säga). Men senare på kvällen blev det "bara" CSI och en sen repris av Så ska det låta. Blev inte roligare än så, kan tyckas roligt för vissa men jag tyckte det var sådär kul. Titta på tv ska man göra själv eller med familjen, tycker jag (!). Är man några stycken så ska det inte behövas någon tv, om man inte har bestäm att man ska kolla på film då. Sen kan det ju vara att det var fel på mig just denna dag, vem vet, för sent att ändra på nu i så fall. Bättre lycka nästa gång!

Ciao!

Nytt, allt är så jädrans nytt

Ny layout, ny design, nytt upplägg och en ny vad ska man kalla det, moddsystem, dvs där jag lägger upp bilder, skriver inlägg och så vidare. Snabbare möjligtvis, vad vet jag. Men det känns enklare och snyggare så det är väl en fördel om man är en så förvirrad människa som jag antar jag.

Sitter nu och väntar på allt folk som ska komma hit. Nån är sjuk och kanske ska komma, en annan är påväg just nu i en av västtrafiks bussar. Vi ska (förhoppningsvis) äta gott och vara allmänt vanliga, haha. Ni vet, att umgås, skratta, prata och allt det där som följer efter. Lite tråkigt att kameran inte har varit  igång så mycket de senaste. Sista gången den var på var på min födelsedag förra veckan, alltså 11-12 dagar sedan. Kanske kan komma igång idag? Men tar vi kort i mitt rum så kommer ni undra vad jag är för en människa, är enormt stökigt här inne för tillfället, får ta en dag nästa vecka och göra något åt det. Jaja, chop chop! Back to reality, fixa och dona nu igen.

Hoppsi !