Neverstore x 2

Japp, så är det. Första gången var ju på Pier Pressure för ett tag sedan, första Juli för att vara exakt. I helgen var det dags igen, två gånger om. I fredags då på Brew House, började med att jag och Victor stack in till stan tidigare och kollade på spel och musik, även böcker. Efter en stund så mötte vi upp Ola mitt i Nordstan (quick briefing). Gick mot Heden för att möta upp Tobbe coh mötte honom på Kungsport. Mötte även upp lillsyrran här som var inne med Elin. Käkade på Donkan och sedan bar det av till Brew House, det är här det "roliga" börjar. Som de flesta vet så är det ju Neverstore som gäller och de var de enda jag ville se på Brew House i fredags. Allt gick fint i början, vi kom in, kollade på två band (det första vet jag inte om man ska kalla band). Nu börjar det mest .. jag vet inte vad. Halv tio var klockan ungefär och då bestämde sig Victor och Tobbe att äta, på Mc Donalds, drog med mig. Visst inga konstigheter såhär långt, förutom att när man gick utåt så hade det bildats en kö utanför, men ingen större sådan. Dom åt och jag fick en glass för att jag följde med. Tillbakavägen då, kö med +100 meter. Yippie tänkte jag, vi kommer aldrig komma in. Men det började arta sig när man kom uppför trappan och upp på en slags altan.

Där stod vi ännu ett tag till polisen kommer och säger åt alla att gå därifrån för att de stänger och att det är fullt. Så det var ju inte mycket att göra åt mer än att säga åt Christin att vi inte kommer in, vid detta laget var jag även något irriterad på min två vänner som "lurat" ut mig i detta, till råga på allt så började det regna i kön också. Inte mer att göra än att vänta på Neverstore att spela klart då. MEN! Utav ett mirakel så hörde vi en polis som gick förbi med sin komradio oc meddelandet: "Det ser ut som det har lugnat ner sig och de kan tänka sig att släppa in mer folk". Snabba som vi var så gick vi upp på trappan igen, väntade lite och fem minuter senare befann vi oss inne igen. Fem minuter ifrån det att Neverstore skulle spela. Röta kallar jag det, inte fråga om timing inte. Tobbes och Victors liv hängde dessutom på att vi skulle komma in, kanske var därför.

Måndagen var dock lite bättre fast att man ändå var ganska nära på att missa det, de spelade nämnliegn först av alla, men det var väl tur det för sicket strunt det spelades mestadels. Hade inte Neverstore vart där hade jag nog inte gått. Men nu gjorde jag det samt att jag fick med Christian från jobbet också, samt att Victor skulle in med, men han såg vi inte förrän vi gick på bussen hemåt. En knökad sådan. Men denna gången fick man i alla fall bilder. Önskar fortfarande att jag hade haft med mig kameran i fredags, men men, sånt är livet I suppose.

I lördags så firade vi också min systers födelsedag en dag innan hon fyllde, den artonde alltså. Grillade, spelade Kubb och hade det allmänt trevligt, så som bara vi kan ha det.

Tjingtjong!

Kommentarer och annat trams
Postat av: Victor

Jo, där hade vi tur minsann ;)

2007-08-22 @ 18:44:09
Postat av: Tobbe

Säger som victor, våra liv hängde på en skör tråd där ett tag :P Men det var en upplevelse^^ Blev så pissed of när det började regna va xD Och vem sjutton var tjejen som sa att hon kände mig? Gud va pinsamt! :P

2007-09-01 @ 13:02:50
Postat av: Mia

som bara vi kan ha det! - gud så underbart!
Big sis


Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback