Överjobbat

Så, då var årets sommarjobb över och nu är det dags att söka jobb igen. Skönt att få in lite slantar till hösten så man har någonting att leva på. På tal om hösten, har det inte vart så hela sommaren, om man nu kan kalla detta årets sommar för just samma ord. Är glad att jag har jobbat den mesta tiden, för det har inte vart mycket av njutning iår. Visst några dagar hade sina ljusa stunder men jag kan bara ta en dag som denna. Sol, regn, moln, sol, störtregn och moln igen. Men så är det väl, känns lite väl påfrestande att försöka ändra vädret på egen hand.

Men nu är man som sagt ledig ett tag och har lite tid över till vänner. Så kontakta mig om ni vill hitta på något, en sak som Tobbe faktiskt har varit väldigt duktig på, klapp på axeln på honom. Även Frasse har fått med mig ut, dock till ett ställe där jag nog inte sätter min fot igen. Victor har vart borta mycket, men jag hoppas att vi ska kunna umgås i helgen som kommer, i och med att du snart ska till Karlstad din rackare, men det är klart, ska ju kanske hjälpa dig upp dit, så du inte kör vilse. Ola kämpar med sitt jobb som man besöker titt som tätt, när man har tid och när det är lägligt.

Så är det, och här sitter jag i ett rum som borde städas snarast möjligast. Det är nog en sysselsättning som jag får ta del av imorgon. Så att det blir lite ordning här, trots att det har varit värre. Morgondagen ska man även gå och se Neverstore i Göteborg på Brewhouse, andra gången jag kommer se dem nu, ska även se dem på måndag på Liseberg i NRJ in the park. Så det blir en liten turné med dem kan man säga. Synd att Lisebergs "crappiga" högtalare ska spela Neverstores ljuvliga punkrock. Men man får ta det för vad det är.

Detta är väl det som händer just nu, förutom att jag ska se IFK Göteborg - Djurgården IF på Canal Plus idag klockan 20:00. Hade gärna gått på matchen men gillar inte dessa kravaller som kan uppstå när göteborgslag och stockholmslag är inblandade. Är skrämmande och förstår inte hur min syster vågar gå dit med sina barn med tanke på vad som hände förra året (interna berättelser). Bad things do happends. Så kvällen idag blir några öl framför tvn som en soffpotatis, och bara softa och hoppas på det bästa. Vi har ju trots allt fortfarande en chans att ta hem guldet igen, fastän jag är väldigt skeptisk.

Eftersom ingen bad om en novell så ska jag sluta nu. Men en sak är ju trots allt säker, inget jobbande = mer bloggande. Dock verkar detta vara en grej som jag aldrig håller men denna gången ska jag i alla fall försöka. Inga mer "Dålig mer uppdateringar" ska det vara. Nä, nu blir det Simpsons och en Harboe för min egen uppvärming till matchen.

Kommentarer och annat trams
Postat av: Victor

Neeeeeej! Ingen novell, vad är detta! ;)
Alltid skoj när det dyker upp en uppdatering. Även om jag glömt att titta in
bloggen på sistonde. Men jag verkar ju inte missat så mycket iallafall :P Jaja, vi ses väl i morgon då!

2007-08-16 @ 21:35:46
Postat av: Mia

Nä, vad är detta!! Vi var faktiskt inte på DIF matchen. Inte för att jag är rädd för kravallerna, utan mer för att den sändes så sent. Jävla canal+!
Nu i efterhand vet man ju att det var lugnt, kors i taket

Postat av: Tobbe

Jag vill få en klapp på axeln irl också! :D
hehe, jaa, jag säger väl som Victor. Har inte varit inne här på ett tag. Men kommer det fler uppdateringar så får man ju allt ta och spana in denna oftare :) Neverstore ftw!

2007-08-21 @ 21:52:57

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback