Grebbestad

Fredagen börjar och man vaknar ganska sent på denna "vackra" dag. Den börjar med solsken och jag tar min vitröda väska och börjar packa så smått, tandkräm, tandborste, byxor o.s.v.. Väntar på att klockan ska gå lite fortare så man får den där "måste skynda mig"-känslan. Men ingenting gömt och ingenting glömt och Ola kommer vid 16:00 med en hel säck med prylar, frågar hur länge han tänker vara borta med tanke på säcken.

40 minuter senare kommer Tobbe, med en liite större väska än mig, inte mycket men den var större, men detta jämnade ut sig eftersom jag hade en sovsäck med mig. Tyvärr inga kort på packning då jag inte tyckte det var särskilt intressant (förutom Olas säck då).

102877-33102877-32

Tobbe på båda bilderna, Ola var iväg med min syrra och fader för att köpa resegodis.

Så, på väg nu då, i regnet, körda av mamma och var nära att krocka precis när man kommer upp på leden vid Liseberg (ja, ni vet). "Pucko" tänkte vi om den andra bilen medans vi körde vidare mot Ullevimotet där vi skulle av mot Nils Ericson Terminalen för buss 871 mot Strömstad. Som sagt regn (som vanligt) och en liten blåst var det allt men inget märkvärdigt men fållan mellan bussterminalstaket och busstaket stog man i såklart och samlade vatten i några sekunder, kändes såklart som minuter när man väntade på folk som skulle stämpla kuponger för den två timmar långa bussresan, men den reas var behaglig och trivsam och framförallt snabb. Två timmar är inte lätt att döda på en buss enligt mitt tycke, detta gjordes med musik och allmänt tjöt samt lite slapphet.


Syster, syster och jag, Ola, vad han gör vet jag inte (och vill heller inte veta kanske?)

Efter bussresans slut så var det dags att packa ut sakerna ur bussen och alla ville ju såklart göra detta samtidigt så all knöddes framför den lucka som öppnades, förutom jag som stod lite längre bak och väntade på att folk skulle bli klara, vi har väl inte bråttom? Väl utpackad så står Sara och hennes pappa och väntart på oss i deras Volvo, dags å packa än en gång men i bagaget på en bil denna gången. Så 10-12 minuters bilfärd från Tanumshede Station till Havstenssund.

Väl framme gick vi in till Saras rum och var allmänt flummiga, eller i alla fall jag. Klappa katt (synd att man är allergisk) och hjälpa Sara med historia-läxor om imperialismen, va ett lite småtråkigt ämne måste jag säga, men Tobbe hade det kul. Han fick rita en världskarta som vi sedan skulle märka ut olika kolonier tror jag, vi fattade inte riktigt instruktionerna (i alla fall inte jag). Ola skrev på något som man kan kalla en saga. Emma var och hälsade på en snabbis också.


Katt, Tobbe med penna första gången på länge (sa han), och Ola på datoren med sin "saga"

Början på en ny dag nu då, nämnligen lördag, vaknade vid 8-9 och vi gick upp för att käka frukost, rostad bröd var det och det var mumsigt, inte ätit på ett tag. Efter en stund bar det av till stallet och hästarna där Tobbe skulle få sin årliga (?) hästlektion, hos Sara då, och det gick för en gångs skull bra, behöver inte säga något mer , det tycker jag någon annan ska om den har lust för det ;-). Ola blev även kär i de kattungar som härjade i stallet, han ville mer än gärna velat ta med en hem, men så kan man ju inte göra, stöld räknas det som. Ridningen var hyffsat lång. Gick lite slalom genom bygden och det var en rätt så härlig promenad måste jag säga, kunde varit lite mer sol bara.



Senare på dagen var det lunch/middag, det blev en mycket god paj som satte sig gott. Efter det hände inte så mycket, vi satt och väntade på Kicki och det var väl det enda. Hon kom kvart över fem och vi åkte till henne sex. Väl hemma hos henne satt vi och tjöta åt pannkakor och spelade kort, hälften av folket drack alkohol d.v.s. Ola, Sara, Kicki och Glenn, jag drack en cider som jag hade fått hemifrån men det var allt, vill inte påstå att jag blev direkt onykter på det, drack Zingo resten av kvällen, så "tråkig" var jag, men kul hade vi =).  Hade tyvärr inte med mig kameran hit så ni hade tur ni som var där ;-)

Ännu senare (vid elva snåret) så skulles det ut på krogen, men jag Tobbe och syrran åkte hem till Saras och hade det trevligt med hennes föräldrar. De var/är mycket trevliga som sagt och man kan prata med dem, om ni förstår vad jag menar, inte så att det är förståndshandikappade eller så utan de är lätt att kunna prata med dem. Den här kvällen har jag heller inte varit så trött på väldigt länge, mina ögon såg  i kors på riktigt och det dröjde inte länge förrän jag sa godnatt och gick och la mig, somnade relativt fort med, som sagt allting är relativt.

Morgonen efter väcks man av Per, nej ingen människa, stormen alltså. Detta gjorde så vi inte kunde åka hem förrän 16:00, men det tar vi sedan. Dagen var tråkig, mycket tråkig. Men men, så är det ibland. Vi var ute en sväng i blåsten, och blåste gjorde det. Tog några kort i blåsten:



Senare vid fyra då blev vi körda till Tanumshede station av Kicki, snällt =), där stod vi och väntade på bussen ett tag, det roliga var att det kom två 871:or den första körde bara rätt förbi (kolla på Dolda kameran när den kommer kanske? ;-)), alla trodde det var ett skämt när c:a en halv minut efter så kom de riktiga bussen, vi packade och åkte hem, var väldigt trött på denna resan och satt och slappade så den gick rätt så fort. Vi var hemma vid 6 - halv 7 och Victor hämtade oss, också snällt, körde hem oss och sedan var man inne i den vanliga rytmen, men det har varit en underbar helg med många av mina bästa kompisar, ska nog säga flertalet, var ju bara Victor och Frasse som fattades =)

Ha det fin fint allihopa och sköt om er!

102877-54


Kommentarer och annat trams
Postat av: Victor

Låter som ni haft fullt upp där uppe (Haha! ;)) (smileys i parantes blir inget bra va?!) Hoppas det blir någon mer resa som man kan hänga med på :)

2007-01-15 @ 17:55:14
Postat av: Tobbe

Mycket bra skrivet chrille! Du fick mig till och med att skratta några gånger :P
(där Tobbe skulle få sin årliga (?) hästlektion)
(mina ögon såg i kors på riktigt )

Hahah xD

Kan ju då tillägga att jag INTE trillade av hästen denna gång ^^ För er som inte förstod det xD
Mycket trevlig och rolig helg får jag säga! Saknar det faktiskt redan =)

2007-01-15 @ 18:11:00
Postat av: Chrille

Victor: Jo, måste medge att det ser lite dumt ut =)
Klart att du ska med nästa gång!

Tobbe: Du är den enda som kommer att förstå det ;-)

Postat av: Groupie

Tobbe: "Saknar det faktiskt redan", samma här!
Btw Chrille jag tycker att du överdriver en aning när det gäller bilden på min gulliga min. Det var faktist tobbe som tafsade på mej! ^^

2007-01-16 @ 13:11:52
Postat av: Groupie

"Doh!" glömde att skriva "KÖTTBULLAR!!!"

2007-01-16 @ 13:14:25
Postat av: Frasse

Mummel mummel. Det vill man nog inte missa nästa gång. Rida har jag dock gjort redan *host olla *host* :D.

Nejdå, bra skrivet och härligt med en lyckad helg.

2007-01-16 @ 15:38:23
Postat av: Chrille

Groupie AKA Ola: Överdriver? Jag säger ju itne ens vad du gör :-O

Frasse: Klart att du ska hänga med dit upp någon gång ^^

2007-01-16 @ 17:09:21
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Tobbe

Ola: Bara för att du är så go att ta på !

2007-01-16 @ 20:10:42
Postat av: Mia

Herregud, helt underbart roligt att läsa dina bloggar brorsan. Det piggar verkligen upp en!

Tobbe - "Du fick mig till och med att skratta några gånger"
Stackars dig, brorsan får mig att garva rätt mycket. Fast du å andra sidan, Tobbe, är nog snäppet värre. U know what I mean.

Brorsan - du e bäst

2007-01-18 @ 16:23:08
URL: http://miaeliasson.webblogg.se

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback