Tjo!

Okej, det var väl egentligen meningen att jag skulle göra ett inlägg om hur det gick och var på innebandyn igår kväll. Kan ju rent av säga att det gick piss, jämna lag var det för fem öre inte alls och vårat lag stod bara och tittade på de sista matcherna, ack.

Men så en dag i ens liv, återigen och gårdagen var väl inte den roligaste precis, var för det mesta hemma. Men vid fyra tiden så gick jag och lill systeryster upp till farmor med en påse (som jag inte vet vad det var för något) och paraply, som också gick sönder på vägen upp och ett glatt humör. Väl uppe så hade hon precis kommit hem från en lunchbjudning och vi hade tur att träffa henne i svalen vid hennes dörr. In gick vi, tog av oss jackor och klev på. Inne på riktigt då så satte vi oss i köket, farmor tog fram fika, saft och lussebullar. Senare tog hon även fram ett par gamla fotoalbum från 30-50 talet och man märker verkligen att kameran var nyfunnen, alla kollar nämnligen ALLTID in i kameran, men det är lite smått kul att kolla i dessa album ändå.

Förresten, min farmors pappa eller farfar (inte säker) har byggt gamla boråsvägen som rasat nu med översvämningarna om ni kommer ihåg. Den vägen byggdes alltså på 1930-talet, 70 snart 80 år sedan och inga fel förrän nu, men motorvägen (osäker på vad den heter, dålig på sådant) upp ,ot Strömstad som rasade, byggdes för c:a 1-2 år sedan och rasar redan nu. Och tänk på att man inte då användes sig av maskiner och så, asfalt fanns ju såklart inte heller så det var ju "bara" en grusväg. Men ändå, lite ballt att någon i min släkt har gjort något sådant. Han var även bra på dynamit och sådant, kunde spränga ut en källar under ett hus utan en skada på huset. Inte dåligt va? =) Vet även att min släkt åt det hållet (farsans alltså) ägde markerna där Skogsgläntan är nu, så man kan ju säga att det släkträdet är uppväxt i Mölnlycke.

"Every step that you take, can be your biggest mistake"

102877-56

Kommentarer och annat trams
Postat av: Anonym

Fan va du e duktigt brorsan!

2007-01-18 @ 16:13:31
Postat av: Frasse

Hm, lite whine för att ni fick pisk i innebandy där ja..tsss, tyckte du slog klubban i väggen eller låg ner mest. ;)

Annars håller jag med syster din, typ.

2007-01-18 @ 17:39:56
Postat av: Tobbe

Väldigt va stolt du blev då ;P
Är väl kul att ha släktingar så =)
Sen beror det ju också på var man bygger en väg, det är skillnad på väg och väg om man säger så. Dom visste om att underlaget var kasst när dom byggde E6:an där, men dom valde väl att "skita" i det eller vad dom nu sa. ^^

*tittat på bilden och drömmer mig tillbaka*

2007-01-18 @ 17:55:58
Postat av: Chrille

Syrra: Danke! =)

Frasse: Haha, kan ju säga att jag är en dålig förlorare med, men du kan inte komma och säga att det var jämna lag?

Tobbe: Stolt å stolt, kan man la se på olika sätt. Klart att det är kul att berätta sådant =)

Apropå vägen, tycker det är dåligt ändå, man borde se alla möjligheter för en katastrof, förutom det typ omöjliga då, typ jordbävning och vulkanutbrott. "Skita" i det är inget bra alternativ enligt mig. Duh!

Postat av: Elise

Vilket värdelöst citat du hade i slutet :P Man ska vara POSITIV :D


Sudda sudda sudda sudda bort din sura min... Sudda sudda sudda sudda bort din sura min! Munnen den ska skratta o va' GLAD, munnen den ska sjunga LALALAAAA!!

hiihiiiiiii XD

*andas*

2007-01-18 @ 22:18:34
Postat av: Chrille

Elise: Haha, helt sant ;-) Men citatet är förstås från Coldplay med "What If" och det är inte en av deras mest positiva låtar, kan ju posta hela låten imorgon =)

2007-01-18 @ 22:52:01
URL: http://elilasson.webblogg.se/

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback