Wii-kväll hos Tobbe

"Äntligen Fredag", kyckling eller hur var det? Haha, jaja inget att fundera vidare i oändlighet direkt. Kul att i alla fall två stycken har skrivit om Fredagen från förra inlägget. De övriga hade väl inte tid förmodar jag, det tar ju ändå bara dryg 10-15 minuter att skriva, kanske till och med mindre. jag bad inte om ett mastodont"inlägg" som folk kommer att komma ihåg som ett slags märke för denna bloggen, snälla. Så, så enkelt kan det vara tt få ut "aggressioner", ta det inte fel, det är inte så att jag aldrig kommer att prata med er igen.

Dagen Fredag då, börjar ju med att man vaknar (som vanligt) och hör ungar springa runt på våningen ovanför. Fint, ironi, tänker jag och kliver upp ur sängen, klär på mig och sätter på datorn. Efter en stund ringer jag Tobbe och ber att han för morgondagen ska ta med prylar för att fixa en lampa på våran uppfart. En lampa som han senare genom min pappa fick reda på att han inte behövde ta med prylar till för pappsen hade ingen ny lampa, så det kunde blitt lite tokigt. Som en bokläsare utan bok eller en Astronom utan teleskop. Nåväl, vid halv tre så var det käk i alla fall, var dock fortfarande hemma och det var spagetti med köttfärssås, mumma.

Ännu litet senare kommer Ola helt oväntat och han säger att Mathias kommer alldeles strax och att han kanske inte hittar vägen till mitt blåa hus. Men det gick ju fin fint och inga större problem att hitta för honom, han har ju trots allt varit här förut. När han kom tog det inte lång tid innan vi gick ut igen och traskade ner till centrum där vi köpte dricka för kvällen, på systembolaget då. Här så ringde Ola även Tobbe och frågade om det var okej att han och Mathias också kunde komma, och eftersom jag inte hade telefonen vid mitt öra så vet jag ju inte vad svaret blev, eller jo, nu vet jag.

Så, vi tog bussen hem till mig igen, jag gick ner och packade boxen och vi började traska ner till Tobbe, på vägen ner så mötte vi Victor, vid buss- och tåg-terminalen rättare sagt. Vilket vi såklart släpade med honom också, du kommer inte undan bara för att du heter Victor. Väl inne i centrum så skulle Ola och Mathias köpa mat och jag gick vidare mot Tobbe för jag ville inte stå där med min leksak mitt på öppen mark. Så jag och Victor gick vidare till Tobbe där Victor kände sig hungrig och sa att han skulle hem och käka. Nej sa jag och Tobbe och sa till honom att köpa pizza istället och det gjorde han.


Victor beställer pizza och min uppladdning för en underbar kväll

Så Victor begav sig iväg för att hämta pizzan samt köpa dricka och det dröjde inte länge förrän Mathias och Ola kom till Tobbe med deras mat och några minuter efter även Victor. Medan de åt så fipplade jag och Tobbe med mitt Xbox 360, första gången jag fick se mitt system köras i HD, det var najs, lite mörkt med gud sikken skarp bild det var.

Jag vet att detta kan kännas/ses slött av mig och så, men jag tycker faktiskt att Tobbe och Victor har gjort sig förtjänt av att avsluta kvällen, jag klistrar helt enkelt in era "inlägg", kanske gör om dem något samt lägger in bilder där jag tycker det behövs =)

Ursprungligen postad av Tobias:

"Från första början var det ju tänkt att bara jag och Chrille skulle ha en liten mysstund för oss själva, blev det så tro? Icke! Runt 5 så ringer Ola och frågar ifall han och Mathias kan hänga på, "Varför inte?" tänker jag. Längesen jag träffade Mathias också. Så runt halv 6 kom alla, trodde jag. Öppnade dörren och där står bara Chrille och Victor som Chrille släpat med. Vi kör lite "försnack" innan Ola och Mathias kommer. Sen ska Victor helt plötsligt beställa Pizza. Smart som han inte är (sorry Victor) så kommer han med den i en påse. Smaaaaaart! "INTHE!". (Kan väl tilläggas att påsen var vertikalt hållen; Chrille) Jaja, alla hade då kommit och vi drog igång Wii-lirandet. Mathias var helt i extas och ville aldrig släppa kontrollen. Vi spelade igenom Wii-sports Tennis, Boxning, Bowling, Golf, Tennis igen och lite mer tennis. Och så höll vi på hela kvällen typ! Mycket underhållande!"



Ursprungligen postad av Victor:

"Tja, det hela började ju med att jag åkte hem från jobbet. Hade precis gått av bussen nere i centrum och börjat gå hemåt när man möter tre mysko typer i gångtunneln under järnvägen. De tre mysko typerna var ju då Chrille, Ola och Mathias. Jag blev ju då meddragen. Kom hem till Tobias, klockan var visst halv 6 enligt Tobias, och då kom jag på att jag var hungrig. Så jag beställde pizza på telefon. Därefter stack jag och hämtade den och köpte dricka på samma gång. Som redan uppmärksammats skedde ett litet misstag med pizzan, men jaja skit samma. Sånt som händer. Den var iallafall god, hum, ganska god då. Sen så fick man testa Wii då för första gången. Det var ju faktiskt lite smått ansträngande får man säga. Även smått livsfarligt att stå i närheten när nån spelade, mathias var nog den som var mest farlig. Lyckades (nästan) slå chrille i baseboll också! :) Det var en helskoj kväll tycker jag!"



Okej, det var allt från en lyckad helg för den här gången!

Kommentarer och annat trams
Postat av: Tobbe

Själv trodde jag du skulle skriva ett inlägg själv i "Kommentarer"...men icke! ^^
Mycket bättre såhär anyway!

Kommande helg kommer bli lyckad med, känns det som! ;)

2007-01-22 @ 17:28:29
Postat av: Frasse

Okej. Nu trattskallar skulle inte våga göra det utan mig nästa gång. I'm so in! :)

2007-01-22 @ 21:07:32

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback