Fall Out Boy - Infinity On High

Gruppens femte album har fått en fyr av fem (sex?) möjliga av Göteborgsposten och jag kan inte mer än att Inte hålla med. Skivan är riktigt bra, kan kanske bero på att jag gillar att lyssna på sådan här musik. Men måste man sätta en recensent som förmodligen inte lyssnar på den sortens musik så mycket. Eller är det beroende på hur de knyter sig till andra kändisar (se länken).

Ni som vet vilken musik jag lyssnar på och tycker om den bör kolla upp denna skiva. Sångaren påminner mycket om Panic! At the Discos. Deras singel "This Ain't A Scene, It's A Arms Race" är en bra sådan, man får verkligen ut det man vill i orden. Låterna ska helst lyssnas från början på plattan till dess slut eftersom det följer en handling genom alla låtarna, tro det eller ej. Det är vissa låtar som sticker ut, lite som "är det verkligen samma band?", men det tycker jag bara är bra. Tipp topp, väl värt att lyssna på!

Fall Out Boy - Infinity On High

01: Thriller  
02: Take Over The Breaks Over  
03: This Ain't A Scene It's An Arms Race  
04: I'm Like A Lawyer With The Way I'm Always Trying To Get You Off (Me & You)  
05: Hum Hallelujah  
06: Golden  
07: Thanks For The Memories  
08: Don't You Know Who I Think I Am?  
09: The (After) Life Of The Party  
10: The Carpet Tunnel Of Love  
11: Bang The Doldrums  
12: Fame < Infamy  
13: You're Crashing But You're No Wave  
14: I've Got All This Ringing In My Ears And None On My Fingers

Kommentarer och annat trams
Postat av: Mygga

Är det såhär din framtida bloggning ska se ut? =)

Nej, men jag kan hara sträcka på mina 4 tummar jag har och hålla med!

2007-03-08 @ 01:56:01
Postat av: Chrille

Mygga: Hehe, nä faktiskt inte. Men min framtida musikbloggning hade jag tänkt i alla fall =)

Postat av: Elise

Tråkigt... jag vill läsa skvaller xD

Men visst, din blogg- ditt val.


*gäsp*

2007-03-08 @ 15:07:07
Postat av: Chrille

Elise: Just därför har jag startat en ny blogg. http://elilasson.webblogg.se/musik . men håller på att "föra över" LIXOM !

2007-03-08 @ 16:09:53
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Groupie

Chrille vad väntar du på?!?! Skicka albumet till mej nu!!

2007-03-09 @ 23:22:15
Postat av: Anonym

Tack för skivan Pille, lyssnar på den just nu! ^^ Btw hoppas att du skriver ett nytt inlägg om gårdagen! Tack för en grymt kul kväll! :)

2007-03-11 @ 16:28:33

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback