Guitar Hero och Fia Med Knuff

Och med detta menar jag förstås en underbart kul kväll, fast egentligen dag. Började med att jag vid halv elva gick upp och käkade frukost, duschade och väntade på att klockan skulle bli tolv. Då skulle man nämligen till olika delar av "världen" och göra olika saker. Först var det att slänga glasflaskor vid "Lillaffären" och efter det hämta farmor för att hon skulle handla mat och sådant.



Sedan bar det av till stan för att införskaffa kvällens dricka samt att lillsyrran skulle ta sitt tredje hål i örat. Det blev en salig blandning av olika öl som jag inte hade smakat innan. Inne i stan kunde jag inte undgå att ta kort på "butik UNO" på Engelbrektsgatan 30.

image153

Efter detta var det käkdags och vad gör man i stan om man inte käkar på donkan, vi åkte iväg till Scandinavium och tog oss ett meal var och blev mätta för stunden. Ett satans larm satte igång inne i restaurangen med, enormt irriterande men inte tillräckigt för att förstöra glädjen i dan, HA!





Vi åkte vidare då, förbi den enormt intressanta p-automaten, förbi Liseberg och vidare till ICA Maxi där då fars mor skulle handla. Vi var där och flummade runt tills hon var klar. Hittade bland annat 7 stycken "pro-vivashots", uppdruckna sådana, runtom i butiken (vet, skulle tagit kort) plus en utanför, missbrukare sa vi och skrattade lika mycket när vi såg en ny.


Hemma då, fem öl och en Grants rikare så slappnade man av framför tvn med slutspelshockey. De har dessutom kommit med något nytt, som radiosporten, med en "Mål" "funktion", alltså så fort det blir mål i en annan match visar man det och fortsätter sedan med den matchen som var igång innan, ja ni fattar. Detta var grymt irriterande till en början men man vande sig som med allt annat här på jorden.

Yepp, efter lite hockey så var det dags att hacka sallad, mumssallad, grekisk sallad, fetaost (världens bästa, ni som har ätit den vet vad jag menar), rödlök, sallad, gurka och tomat. Gott! Till detta så var det potatiskroketter och entrécôt, det var så gott så ni anar inte! (Tobbe ;) "Jobba" HA! ). Så, medans jag och fader lagade mat så roade sig "resten" med annat, Guitar Hero. Beware!



Så efter maten då så hade man en halvtimma på sig att det är jag som äger i huset på Guitar Hero, men många utom jag hade "Easy" som svårighetsgrad medan jag körde vidare på "Hard" (lite för svårt ibland dock, men det är kul). Efter den "gyllne" halvtimman så var det final i Melodifestivalen, och rätt artiss/band vann ju inte tyckte jag. Sedan var det Fia med knuff och allmänt tjöt, roligt tjöt.

image163
Whiskey bjöd jag på, mm, den var mumsig

image164
*No words*


Man märker att Danne och fader är födda samma år i alla fall

image168
Beroende? .. Neejdå


- Ta inte kort på mig
- Sluta
- Men okej då !

image172
Vi spelade Fia, det kunde vart roligt om man vann någon gång

image173
Gotta love the tärning, annars går det åt helvete (det var ju så det gick .. suck)

image174
Här är det inte riktigt någon som vet vad som hände, kom gärna på en egen bildtext

image175
Vatten är alltid bra när man har druckit en del .. ähem ..

Tja .. som ni kan se på bilderna så vart det en härlig kväll med tjöt, skratt och skämt. More of that please! Natten slutade med datorn i en halvtimma på grund av linser (ska vara vaken mins 20 minuter efter jag ahr tagit ut dem nämligen). Sen var det sooova! Om Söndagen tar jag senare, måste ut och gå nu, det är ju sol ute för en gångs skull.

Tjong!

Kommentarer och annat trams
Postat av: Tobbe

Ser ut som att dagen började med att du och christin flummade(?) runt :P
Verkar inte som den slutade förrän du la dig heller :P
Många trevliga bilder...och vad är det jag ser?!
Ola? vad gör han? Spelar Guitar Hero? Whatta? Så det vågar han allt spela? :P
Tänk er en blandning mellan det, Singstar och Dansmattan =D ojojoj! ;P

2007-03-12 @ 19:03:21
Postat av: David

Åså snubbla man in på denna skumma blogg via ett inlägg hos tobbe på lunarstorm som man visst var inloggad på i typ november..

ser ut som att du dricker massa hela tiden ;-)

o om du inte vet vem detta är så är det han du heja på häromdan o han som va på lan hos tobbe ett par ggr :P

/david

Postat av: Chrille

"Flummade" var väl ett sant ord, men vad skulle man göra?

"Skumma" .. jo jag tackar ja, haha.

Dricker ... allting är relativt ;-)

2007-03-12 @ 22:05:41
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Mygg

Händelserik dag indeedo. Men vart var ens inbjudan? Satt hemma och samla dammm, något trevligt...INTHE!

Nåja, kul att ni/du trivdes.

2007-03-13 @ 10:12:19
Postat av: Groupie

Det var en av det bästa kvällarna på länge, måste dock påpeka att även jag hjälpte till med maten. Btw har du pratat med Molle om ölen? Guitar Hero = kärlek!

2007-03-13 @ 14:51:02
Postat av: Groupie

Tobbe: ja det är klart att jag vågar spela. Man behöver ju inte sjunga med...

2007-03-13 @ 14:53:47
Postat av: Chrille

Alla "hjälpte" väl till? Men det var jag och farsan som stod för det. Nej, totalt glömt, ska göra det snarast, efter plugget typ.

2007-03-13 @ 15:09:51
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Groupie

mm, det är isf sant. okiday, det återstår att se vad som händer då ^^

2007-03-13 @ 20:11:30
Postat av: Groupie

Blidtext till en av bilderna med Chrissan på: "uuuuuuh, volvo!" HA HA :P

2007-03-17 @ 00:08:58

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback