Cute Is What We Aim For - The Same Old Blood Rush With A New Touch

image210

Genom att spela spel och att se på filmer så kan man ibland hitta en låt som man tycker är bra. Det behöver inte vara en som spelas i eftertexterna, inte heller den som spelas först.

Detta band, "
Cute Is What We Aim For", har jag dock inte hört i någon film, vad jag kan komma ihåg. Jag hörde nämnligen en av deras låtar i Electronic Arts nya "NHL 07" och tyckte att det var en bra låt. När jag väl fick tag på plattan så visade det sig att även andra låtar var hyffsade. Inte speciella på något vis, bara sådana som man kan spela i högtalarna utan att man bryr sig om hur det låter. Musik som man kan ha på i alla lägen helt enkelt.

image212

Klassen är väl på gränsen till collegerock/pop, om den inte väl är det, hör och bedöm själva, ska inte ge er en uppfattning, det ska ni skaffa själva. Låten som jag hörde i spelet heter "There's A Class For This" och är enligt mig den låten som är bäst, detta är nog mycket för att jag inte har lyssnat på resten lika mycket än så länge, men många låtar ligger bra till än så länge. Men gillar man stilen "Rock/pop" så är skivan att rekommendera att lyssna på.

image211
  1. Newport Living
  2. There's A Class For This
  3. Finger Twist & Split
  4. Risque
  5. Sweat The Battle Before The Battle Sweats You
  6. The Fourth Drink Instinct
  7. Sweet Talk 101
  8. The Curse Of Curves
  9. I Put The "Metro" In Metronome
  10. Lyrical Lies
  11. Moan
  12. Teasing To Please (Left Side, Strong Side)

Kommentarer och annat trams
Postat av: Mygga

Du skulle inte hålla musiken till den andra bloggen? Var det inte så?

Ska se var detta är, låter bra.

2007-05-07 @ 00:21:05
Postat av: Chrille

Jag ska hålla låttexterna där. Men recensionerna, om man nu kan kalla det så, blir kvar här.

Postat av: Mygga

Hehe, okido. Drog ner låten och lyssnade... inget som föll mig i smaken.

Sick Puppies ftw!

2007-05-07 @ 13:27:01

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback