PC-Gamer Nummer 130, Oktober 2007

Sitter nu och läser den senaste numret där de tar upp det kända spelet Gears of War som var exklusivt till alla Xbox 360 spelare där ute, tills det blev en sådan stor succé att spelet kommer att lanseras till PC-spelare. Men det är egentligen inte detta jag vill komma fram till. I recensionen så har nämnligen nämnt just det här med PC- och konsoll- spelande i följande citat:

"I likhet med Lost Planet är det ett spel tänkt för soffor, handkontroller och HDTV, och så kommer det antagligen att förbli. Även om ofattbart höga datorupplösningar och mus plus tangentbordsstyrning är försäljningsargument, så känns det på sätt och vis som kompensation."

Med detta så vill jag sklart inte tvista era hjärnor och gå med i mina åsikter, för det ska ni ha egna av och jag vill heller inte veta av kommentarer om "Pc är så, å ditt å datt". Men det finns mycket mer spel än Gears of War som håller bättre på konsoll. Halo till exempel som gjorde en flopp på PC.

Kommentarer och annat trams
Postat av: Frass

Skitsnack. Halo blev värdelöst för att dom inte la tiden på att "snygga" till det innan release.
GoW kommer sannoligen bli bättre (hoppas jag).
Men som jag sagt innan är och förblir PC övermäktig gentemot konsoll jox.
Pc:n är bra mycke anpassningsbar och vänligare mot plånboken.. tycker jag då.
Pluset med konsoll, som alltid, blir att man kan vara ett gäng på en. Som våra spelar-kvällar. :)

2007-10-02 @ 21:36:05
Postat av: Chrille

Nån som inte har läst citatet ser jag .. inte heller resten av inlägget. Citatet hänför varken till konsoll eller pc för den som läser den rätt. "Konsollspel" som GoW tror jag kommer förbli bättre på konsoll (personlig uppfattning), men vad jag inte fattar är att de som pcspelare inte fattar att man kan föredra konsoll före PC. Känns som om argumenten bara käftar mot varandra och inte kommer någon vart. Tycker det är strongt av recencenten att ta upp just det, det var liksom det som inlägget var menat som. Inte något himla "krig". Och med det där att "snygga till", läs citatet.

Postat av: Chrille

P.S Gillar spelkvällarna med =) D.S

2007-10-02 @ 21:43:04
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Victor

Hmhm! Du har nu tvistat min hjärna! ;)

2007-10-04 @ 19:50:49
Postat av: Frass

Ett citat som enligt mig säger allt:

fps på ett tv-spel är som att torka sig i röven med sandpapper.
det går men inte fan är det angenämt.

2007-10-11 @ 03:33:02
Postat av: Chrille

Citatet har ju inte ens med "fps" att göra?

2007-10-12 @ 10:00:44
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Chrille

Jaha, haha, såg fel :P Men förstår inte vart du får fps ifrån?

2007-10-12 @ 17:19:52
URL: http://elilasson.webblogg.se/

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback