DiRT, Yatzy och Victor

En rätt så händelserik lördag måste jag säga, fast det är ju klart, det beror ju på hur man ser det. Dagens början då. Ringde Tobbe vid tolv och bad honom köpa kött och grönsaker till kvällen. Undertiden han gjorde det så passade jag på att klippa gräsmattan, så igång med maskinen och plugga in hölurarna med My Chemical Romance. När man har klippt ungefär halva gräsmattan så kom det en filur vid namn Victor och skrämmer en, tur han har att man inte vänder upp gräsklipparen mot honom ;-). La ner klippningen ett tag och vi satt och pratade om allt som har hänt dessa två veckor som har gått, känns som ett halvår minst (för er som inte vet så pluggar han uppe i Karlstad nu). Där satt vi och väntade på Tobbe så att jag kunde klippa klart gräset.

När det var klart då så var det dags att testa deras förmågor att köra bil på en liten skogsväg i Englad i Colin McRae: DiRT. Det var kul, men mest för att Victor alltid lyckas med det omöjliga. Att få motorstopp till exempel, att behöva vrida om nyckeln för att starta om bilen har jag aldrig lyckats med i spelet (än så länge). Efter detta så gick vi faktiskt ut och spelade kort (vilket jag storförlorade i, men får kompensera det med tv-spelet), lyssnade på musik och tjötade, på en filt, det var picnic på hög nivå, utan mat då.

Maten kom däremot efteråt och gott var det. Grillad fläskfilé, pommes, bearnésås (stavning på den) och sallad med världens godaste, och kletigaste, fetaost. Och så ett glas cola på det. Gudomligt gott! Efter maten då så begav vi oss ner på mitt rum igen, men denna gången så spelade vi gitarr tills Sverige-matchen började. En stund efter den så spelade vi yatzy då, men nu hade Victor gått så alla mina krafter var ur ;-), men man fick ta sig igenom det med, men inte heller detta vann jag, börjar gå i en formsvacka, eller hur Anna?


P.s. Angående Anna så ska jag lära henne spela bowling, eller ja, att inte slå den i rännorna ;-) =P D.s.

Kommentarer och annat trams
Postat av: Anna

Hahahaha! Fan va bra du skriver Christoffer!
Ja, formsvacka är bara förnamnet ;)
Bowlingen ja.. USCH! haha. Men bara du lovar att inte skratta så ska jag lova att inte försöka kasta i rännan, och ramla^^ ;)

Postat av: Tobbe

En mycket trevlig kväll faktiskt! Fast det brukar det ju vara så ;P
Men det jag saknar lite faktiskt är våra "grabbkvällar", alltså att vi sitter nere i din "bunker". ^^
Och Dirt var roligt! :D
Anna, Chrille är en grym bowlinglärare har jag hört! ;P

2007-09-09 @ 13:30:14
Postat av: Anna

Tobbe: Jag hoppas på att han är sämre än mig, så jag vinner :P

2007-09-09 @ 14:05:53
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Fräjjs

Ey! WTF? Var är min inbjudan? :) Jag håller med Tobbe här, mer "gay-nights" för fasiken!
Hej Anna föresten, trevligt att träffas! *skaka tass*

2007-09-09 @ 20:14:33
Postat av: Victor

Riktigt lyckad lördag, var heltrevligt att vara hemma igen, även fast det bara var två dar :). Nån trevlig grabbkväll i "The basement" får tas när jag är hemma! ;)

2007-09-09 @ 21:35:54
Postat av: Anna

haha! *skakar artigt tillbaka* :) Hej Fräjjs, vad nu det betyder :P

2007-09-09 @ 22:25:31
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Fräjjs

Betyder? Aldrig hört uttrycket "smeknamn" förut? "Kärt barn har många namn"?
CoffuX, tell her! ;)

2007-09-10 @ 11:53:21
Postat av: Chrille - Coffux - Stoffe - Stoffan - Christoffer

Kan inte mer än att hålla med dig "Fräjjs", dock är det nog första gången jag hör det "smeknamnet" ;)

2007-09-10 @ 16:57:20
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Tobbe

Ja! vi får verkligen ha mer "basement action"!! :)
Säger som chrille, "Fräjjs" var nytt för mig med :P
Anna: Det handlar inte om att vinna ;) utan om att ha roligt! (no shit!) xD Men jag tror du vinner, för chrille kommer nog "råka" göra sig till :D Fast det gör han ju aldrig när han spelar med mig iofs.. xD

2007-09-10 @ 17:25:35
Postat av: Chrille

Tobbe: Mä det är ju onödigt ;)

2007-09-10 @ 19:04:42
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Tobbe

Du behöver inte göra dig till när du spelar med mig eller vad försöker du säga? :P

2007-09-10 @ 19:09:13
Postat av: Anonym

Malla har säkerligen gett mig ett 20-tal olika namn. Alla inom ramen "Frasse" då såklart.
CoffuX behöver inte göra sig till, han är kass nog redan. TobbuX, har svårigheter att sitta still. Jag är den enda sanna hjälten här som vinner med still och klass... dock intträffar det en gång på hundra. Men jag är en "teamplayer" och delar med mig. ;)

2007-09-10 @ 21:25:55
Postat av: FRASSE!

Det var JAG som skrev ovan! N00bs!

2007-09-10 @ 21:26:37
Postat av: Anna

Ååååh. Smeknamn. finns det verkligen? *låter fascinerad* Coolt. efter som ni kallas för coffuX och TobbuX & allt sånt, blir jag AnnuX då? :P
det där med att stoffan skulle göra sig till, det tror jag inte han behöver. Jag behöver stödrännor - det säger väl allt om min "talang", haha!

2007-09-10 @ 22:36:42
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Frasse

Sakta i backarna här nu Anna-panna! Jag är grundaren till CoffuX och TobbuX, du måste förtjäna det innan du kan stoltsera med detta. Sånt tar tid! ;)Du är tjej, vi förstår var felet ligger *visslar oskyldigt*

2007-09-10 @ 22:54:13
Postat av: Anna

haha. Då får jag äran att döpa dig till FrassuX :) och vadå visslar oskyldigt? jag kanske är kille, som råkar ha bröst, och heter Anna.. vem vet? ;) Åh. Suck, Hur lång tid tar det innan jag förtjänar att bli kallad AnnuX då? *väntar otåligt*

2007-09-10 @ 23:02:56
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Frass

Du menar jag inte redan har tillräcklig med ord att gå efter. *ser sig förvirrat runt*. Men vesst, kör hårt! Hade det visat sig stämma, faller jag ihop av skratt och inser hur blåst CoffuX blivit ;) Först måste du genomgå "boot-camp", dvs, stå ut med mig under MINST 30 min... CoffuX kan informera dig vidare hur plågsam denna process är. :) Jag citerar Scrubs: "Nothing worth having comes easy" UPP TILL KAMP!

2007-09-10 @ 23:22:02
Postat av: Chrille

*Klotterplank deluxe* - Keep on
Easy var det ja. ;)
Men nu ska vi inte hålla på och få varandra till vansinne (fast jag tror inte det blir så =)). Utan nu ska vi sprida kärlek til varandra utan att behöva ge varandra smeknamn som vi längtar med än gärna till, de som väntar på något gott ;)
Btw, 30 min, skulle det vara utmanande?

2007-09-10 @ 23:35:21
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Anna

Du Frasse - jag antar utmaningen! :)

2007-09-10 @ 23:43:32
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Frass tze ass

Sprida kärlek oss grabbar imellan. Då paxar jag TobbuXsko! He's my toy-boy!
CoffuX, tänk mig på mitt värsta humör, när min humor är som en... en...ja, den är botten nådd iaf. Förstår du vart jag försöker komma?
Anna - BANZAI! Glömde säga att det hela börjar med en kidnappning. ;)

2007-09-10 @ 23:49:48
Postat av: Anna

ja det där med kidnappning; nu blev jag lite rädd. men jag är ju kvinna, och kvinnor klarar allt! ALLT! mohaha!

2007-09-10 @ 23:54:36
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Frass

Därför du inte våga sitta kvar, eller våga adda mig? Du är en feg lite Annanas! Du blev ägd uppåt väggarna. Face the facts :)

2007-09-11 @ 00:32:47
Postat av: Chrille

Frass: Vet att TobbuXsko (Tobbes sko?) har fallit för dig, han är svag ;) Och kan säga att jag också har en sådan "botten nådd" humor .. så kom inte här :P

2007-09-11 @ 10:55:07
URL: http://elilasson.webblogg.se/
Postat av: Annanas

Du, jag är inte feg. Det var du som bara dog i våran konversation - fegpotta! :)

2007-09-11 @ 11:21:52
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Anonym

Coffinjo: Nej tack, hans sko kan han få behålla.
Jag är mästaren av sådan humör så, down on yours knees, bitch!
Annanas! Jag dog inte, jag var enbart snäll så ni små gullegrisar kunde diskutera. Jag var mer... publik. :) Men ska skärpa mig tills nästa gång, om det nu blir någon sådan. I'M FIT FOR FIGHT! *kasta pottan på*

2007-09-11 @ 16:00:04
Postat av: Tobbe

Sen när bärjade jag heta "TobbuX" Finns det nåt fulare? :P Även om jag tycker om dig frasse så vill jag inte ha det smeknamnet xD
Jag kanske har svårigheter med att sitta still..men jag vinner ju iaf ;P
Jag ser inga svårigheter med att vara med dig i 30 min . Det hade bara blivit mysigt! :D
TobbuXsko? What the..? Jag är alltid paxad till dig, det vet du ;) Ungefär som ditt glas hos mig är paxat
till dig ;P Skulle jag vara svag chrille!? Ojojoj..hmm...okej då :P
Har ni konversationer utan mig eller vad är det frågan om? Nu börjar man ju undra vad det är som händer egentligen.. Vart är världen påväg? :P

2007-09-11 @ 18:14:57
Postat av: Annanas :P

hahaha! Frassemannen, du är rolig du: "Jag dog inte, jag var enbart snäll så ni små gullegrisar kunde diskutera. Jag var mer... publik. :)"
tack för den fina tanken^^
Tobbe: Fasen, join oss! :))

2007-09-11 @ 23:58:11
URL: http://stardoll.blogg.se
Postat av: Tobbe

Anna, jag hade gärna joinat er, men jag har fått reda på att ni sitter sent på kvällen när jag sover! =/

2007-09-13 @ 20:14:26

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback