Plötsligt hände det

Idag hände det underbara! Som de flesta vet så har ju våran familj stått ut med märre datorproblem, att de har slutat fungera, upprepliga omstarter och så vidare. Det medförde till att jag själv tog tag i problemet och fick köpt ett nytt moderkort samt processor. Till detta då så tog jag pappas dator, som var "dum" uttryckligen, men den hade tillräckligt bra hårdvara för att jag skulle vara nöjd med mina två övriga köp. Därmed ett ljudkort som har en sådan där konsoll på framsidan, ni vet nog vad jag menar. På denna finns det ett antal kopplingar som man sätt plugga in diverse ljudenheter i.

Här har jag då sett att pluggen till min gitarr passsar utmärkt i en "line in" utgång, vitsit där, så jag provade men till mitt missnöje så funkade det inte. Idag tog jag tag i detta problem för jag hade läst överallt att det går, så gav mig f*n på att göra det möjligt och visst gjorde jag det också. Så nu sitter man här, gitarren stämd, så som det SKA vara, inte några chansningar på hur det borde låta när man stämemr den. Vilket är bra för nu låter det inte falskt längre.

Me So Happy!

*Pöss*

Kommentarer och annat trams
Postat av: Tobbe

underbart chrille :D You have to show me ;)

2008-03-05 @ 18:04:06
Postat av: Anna

Ja, för oss otekniska så hade det nog räckt med "Datorn funkar nu" :P

Postat av: Victor

Nice! Då är det bara att börja träna så man får höra nåt grymt gitarrsolo nästa gång man kommer hem! ;)

2008-03-06 @ 16:07:55

Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback