Call of Duty 3

Så är man inne i ännu ett spelträsk. CoD 3 gör många smällar i mitt rum ur mitt 5.1 system nu (det enda som fattas är en HD-tv och en HD-kompatibel kabel) och det är ett av de bästa FPS spel på konsoll som jag har spelat. Dock så är storyn inte så bra, man spelar olika personer lite hux flux och man vet inte till slut vem man spelar som. Kan bli lite förvirrat när din Kapten vill att du ska göra något men man uppmärksammar inte eftersom man glömmer eller vet inte vem man är.

I storyn så spelar du i tre arméer, amerikanska, skottska och polska. Som sagt inget fel i storyn, spelet är snyggt grafisk sett och är som sagt en av de bästa (enligt mig) online-spelen på konsoll.

Så nu sitter man och skjuter Amerikaner (ja, jag är hellre tysk, KAR ;-) ) i en lite fransk by kallad 'Poisson'. Smäller tanks och är allmänt småjobbig med min tyska lilla infantri*jävel*. Bang bang youre dead! Skaffa flera konroller med så man kan dela lite med sina kamrater, behöver ju ändå bara 2 till.

Kommentarer och annat trams
Postat av: Tobbe

Du och ditt CoD3!! Online var svårt xD Var ju iofs ett tag sen jag spelade sist. Var inte så van med kontrollen :O
Har väl spelat för mycket Wii xD

2007-01-05 @ 20:05:20
Postat av: Elise

Jag fattar inte vad du skriver! *asg*

(Hej jag kan ingenting om tevespel etc) :P

2007-01-05 @ 22:12:08
Postat av: Frasse

Enda träsket som är det det enda rätta är WoW. Så kom inte här tro dig vara nåt. ;)

CoD-serien har dock en tendes att vara grymt skoj. Snyggt & enkelt. Men på konsoll? Fy usch och blä!

PÅ tok svårt att kunna sikta någolunda med en liten spak. Sen vet vi alla att vi grabbar föredrar möss! (ouch! hot!).

2007-01-05 @ 22:56:12
Postat av: Chrille

Tobbe: Klart det är svårt ;-) Vad annars? =)

Elise: Haha, det kanske gör sig bäst att inte fråga då och tack för att du skrev "tevespel" och inte något annat ! =)

Frasse: Okej, kanske var lite väl att ta i att kalla det "träsk", går det bra med "CoD 3-dammen" då?

Kan faktiskt säga att det flyter på bra på konsoll för att vara ett FPS, samma gäller inte Perfect Dark Zero som enligt mig var/är en stor besvikelse men ändå ett skönt lir att spela när man är ett par stycken.

Visst är FPS bättre samt enklare på PC, men jag gillar helt enkelt konsollspel.

P.S. Vadå "vi grabbar" ;-) x-D


Kommentera och kritisera inlägget här:

Namn:
Kryssa här, ni slipper skriva i namn nästa gång

E-postadress:

URL:

Dina ord:

Halo 3 Service Record
Trackback